کد خبر 7073
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

نقدعلی:

استکبار جهانی تنها زمانی حقوق بشر را قبول دارد که در راستای منافعش باشد

استکبار جهانی تنها زمانی حقوق بشر را قبول دارد که در راستای منافعش باشد

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به استاندارد دوگانه غرب درباره حقوق بشر گفت: استکبار جهانی زمانی حقوق بشر را قبول دارد که در راستای منافعش باشد.

به گزارش نمایندگان ما،حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: استکبار جهانی سعی می کند هر که در مقابلش می ایستد را نابود کند و برای آنها هیچ چیز جز منافعشان اهمیت ندارد.

وی افزود: امروز که ما در دوران استعمار نوین به سر می‌بریم، استکبار جهانی سعی دارد تا با رنگ و لعاب حقوق بشر و همان طور که رهبر انقلاب گفتند یعنی با دست چدنی با روکش مخملی اهداف استکباری خود را به پیش ببرد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: استکبار جهانی تنها زمانی حقوق بشر را قبول دارد که در راستای منافعش باشد و مخالفان خود را با انگ اقدامات ضد حقوق بشری همواره زیر سوال برده و تحت فشار قرار می‌دهد.

نقدعلی خاطرنشان کرد: امروز در جای جای جهان افغانستان، سوریه، عراق و نیجریه، همه از رفتارهای مستکبرانه آمریکا آسیب دیده‌اند و خسارت‌های سنگینی به آنها تحمیل شده است.

 حتی مردم آمریکا هم از استاندارد دوگانه حقوق بشری غرب مستثنا نیستند

وی افزود: حتی مردم خود آمریکا هم از این استاندارد دوگانه حقوق بشر هم مستثنا نیستند و رنگین‌پوستان در آمریکا هیچ امنیتی ندارند و علاوه بر آن ما شاهد بی‌خانمانی تعداد قابل توجهی از شهروندان در آمریکا در زیر سایه اقدامات رژیم سرمایه‌داری این کشور هستیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: غرب و آمریکا از یک طرف حمید نوری ما را به بهانه‌های واهی محاکمه می‌کنند و در مقابل به منافقین که دست‌شان به خون ۱۷ هزار شهروند ما آلوده است پناه می‌دهند و همواره از آنها برای اقدامات تروریستی استفاده می‌کنند. این خود نماد عینی و بارز استاندارد دوگانه حقوق بشر آمریکایی و غربی است.

نقدعلی خاطرنشان کرد: ما در نقاط مختلف جهان و همان طور که گفتم حتی در خاک خود آمریکا این استاندارد دوگانه حقوق بشری را شاهد هستیم و می بینیم که سفید پوستان امنیت دارند و رنگین‌پوستان خیر. همچنین کسانی که در جبهه نظام سرمایه‌داری هستند و در مسیر تامین خواسته‌های آنها حرکت می‌کنند امنیت دارند و مخالفان نظام سرمایه داری نه.

منبع: فارس

انتهای پیام

کد خبر 7073

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =