کد خبر 5447
۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

حسینی خبر داد

تغییر ساعت رسمی کشور از فروردین سال آینده

تاریخ اجرای قانون تغییر ساعت رسمی کشور از ۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ می باشد
تغییر ساعت رسمی کشور از فروردین سال آینده

نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس از رسیدگی به طرح تغییر ساعت رسمی کشور اعاده شده از شورای نگهبان در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، سیدکریم حسینی نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطلبی که محور اصلی جلسه امروز قرار داشت، طرح اعاده شده تغییر ساعت رسمی کشور از شورای نگهبان بود.

وی افزود: شورای نگهبان ابهامی را با توجه به اینکه قانونی را حدود ۱۰ سال قبل داشتیم در این رابطه مطرح کرده بود مبنی بر اینکه هیات وزیران می تواند در ۶ ماهه اول سال ساعت کاری و اداری را کاهش دهد. در این جلسه سوال شد با نسخ قانون تغییر ساعت، این قضیه چه می شود که این موضوع با حضور دو تن از اعضای شورای نگهبان، مسئولین بخش برق کشور که در رابطه با انرژی باید نظر می دادند و اعضای کمیسیون اجتماعی بررسی شد.

نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی در رابطه با جمع بندی جلسه امروز تصریح کرد: پیشنهادی که توسط کمیسیون ارائه شد به این شکل بود که قانون تغییر ساعت نسخ شود و هیات وزیران هم طبق قانون گذشته ای که داشتند بتوانند بر اساس ماه های گرم سال که از فروردین تا شهریور می باشد در استان ها و بر حسب گرمای آن استان ساعت کاری در ادارات و مراکز اداری را کاهش دهند.

حسینی با اشاره به اینکه موضوع دوم بحث در رابطه با زمان اجرای این طرح بود، گفت: با توجه به اینکه در ۶ ماهه اول سال هستیم و ساعت هم تغییر کرده و از سوی دیگر تا بخواهیم این قانون ابلاغ و اجرایی شود، با توجه به اینکه پروازها، حرکت قطارها و کشتی ها و ساعاتی که تقریبا در همه حوزه ها تنظیم شده، بر اساس ساعتی است که تغییر یافته است، بر این اساس مصوب شد که تاریخ اجرای این قانون از ۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ باشد.

انتهای پیام

کد خبر 5447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =