کد خبر 5662
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

گزارش اختصاصی؛

روز قدس روز پیروزی اسلام بر ظلم و جنایت/ طرح رایگان شدن متروی تهران در روز قدس

روز قدس روز پیروزی اسلام بر ظلم و جنایت/ طرح رایگان شدن متروی تهران در روز قدس

امسال راهپیمایی روز قدس در تهران، ۹۰۰ شهر کشور، و روستاها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، در ۲ سال اخیر راهپیمایی روز قدس به دلیل کرونا به صورت خودرویی بود، مترو از زمان آغاز تا پایان راهپیمایی رایگان خواهد بود و شهروندان می‌توانند جهت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس از مترو استفاده کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: امسال راهپیمایی روز قدس در تهران، ۹۰۰ شهر کشور، و روستاها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، در ۲ سال اخیر راهپیمایی روز قدس به دلیل کرونا به صورت خودرویی بود.

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: مترو تهران در روز قدس برای افرادی که در راهپیمایی شرکت می‌کنند رایگان است، مترو از زمان آغاز تا پایان راهپیمایی رایگان خواهد بود و شهروندان می‌توانند جهت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس از مترو استفاده کنند.

از سال ۱۹۴۸ که رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین فلسطین اعلام موجودیت کرد، ۷۴ سال می‌گذرد اما هر ساله روز قدس با شکوه تر برگزار میشود.

بیشترین تنفر و انزجار از اسرائیل در دوره کنونی است، هیچ زمان مردم و افکار عمومی این‌گونه تنفر نداشتند، در اروپا و آمریکا و از سوی مردم غیرمسلمان علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات صورت گرفته است.

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی، در خصوص اهمیت برگزاری راهپیمایی باشکوه در روز قدس، گفت: رژیم صهیونیستی بحران مشروعیت و هویتی دارد لذا مردم آزاده جهان در روز قدس به همه رذیلت های سیاسی اعتراض می کنند، بر این اساس با اقدام امام خمینی (ره) در راستای نامگذاری روز قدس، زمینه واکنش های مردمی به مظلومیت فلسطین را فراهم کردند.

رژیم غاصب اسرائیل هیچگاه برای خود مرزی تعریف نکرد و در سال ۱۹۸۵ در رویای صهیون به دنبال تسلط بر مناطق نفت‌خیز ایران بود، اما اکنون تمام قدرت‌های این رژیم رو به ضعف و زوال است. ارتش اسرائیل که روزی به ارتش شکست‌ناپذیر شناخته شده بود، امروز در برابر مقاومت زمین‌گیر است.  

رژیم غاصب اسرائیل از سال ۱۹۹۶ دیگر هیچ پیروزی کسب نکرده و شکست‌های متعدد در جنگ‌های مختلف متحمل شده است، از نظر بین‌المللی این رژیم در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. آمریکا به دلیل منافعش، مانند گذشته از اسرائیل حمایت نمی‌کند. اسرائیل با روسیه روابط خوبی داشت، اما در ماجرای اوکراین این روابط به هم خورد و برای اولین بار سفیر اسرائیل در مسکو فراخوانده شد.

 از نظر داخلی نیز این رژیم شکننده است، بین جناح‌های چپ و راست اسرائیل تقابل جدی وجود دارد، بعد از چهار دوره انتخابات، تازه توانستند دولت ائتلافی و نیم‌بند تشکیل دهند. در اسرائیل سرمایه‌های اجتماعی کاهش و شکاف‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده و حتی خودشان می‌گویند که خطر فروپاشی نزدیک است.

مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و دفاع از فلسطین یک آرمان قرآنی است. این رژیم در تقابل با آرمان‌های ماست. البته این رژیم توان ضربه زدن به جمهوری اسلامی را ندارد و خود در معرض اضمحلال است.

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: جنایت های بی سابقه صهیونیست ها در آستانه روز جهانی قدس در سرکوب ملت مظلوم فلسطین نمایش پیوستگی جهانی مسلمانان و آزادگان جهان در ‌ روز قدس را به دنبال خواهد داشت و روز قدس پرشورتر از همیشه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


 

کد خبر 5662

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =