کد خبر 7595
۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

گلرو:

ایران همواره از حقوق ملت فلسطین دفاع خواهد کرد

ایران همواره از حقوق ملت فلسطین دفاع خواهد کرد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی، عاملین اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه هستند، گفت: تبلور آرمانهای قدس شریف و فلسطین در انسجام کشورهای اسلامی و محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی میسر خواهد بود.

به گزارش نمایندگان ما، عباس گلرو رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فلسطین با سلام الزواوی سفیر فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش عباس گلرو در این دیدار مسئله فلسطین را مسئله انسانی و جهانی و موضوع اول جهان اسلام برشمرد و گفت: حمایت از مقاومت فلسطین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است و ایران همواره از حقوق ملت فلسطین دفاع خواهد کرد.

وی در همین راستا افزود: امریکا در مسئله حقوق ملت فلسطین، همه قطعنامه های بین المللی، حقوق بین الملل و حتی اجماع بین المللی را زیر پا گذاشته است و جیسون گرینبلات فرستاده ویژه اسبق امریکا در امور صلح خاورمیانه این موضوع را در نشست شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرده بود.

گلرو افزود: تبلور آرمانهای قدس شریف و فلسطین در انسجام کشورهای اسلامی و محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی میسر خواهد بود.  

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فلسطین با اشاره به طرح‌های آمریکایی در خصوص حل و فصل مسئله فلسطین تصریح کرد: نه طرح اسلو و نه طرح های آمریکایی و نه قطعنامه های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ که بدنبال راه حل ۲ دولت بودند، نتوانستند کمترین حقوق ملت فلسطین را تامین کنند، بلکه در طرفداری آشکار از رژیم صهیونیستی مانع اصلی در عدم دستیابی به حل  و فصل مسئله فلسطین بودند.

گلرو با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین، گفت: حتی در عرصه سیاسی نیز کشورمان راه حل مترقی و دموکراتیک تحت عنوان همه پرسی در سرزمین اشغالی ارائه کرد که این طرح دو سال قبل در دبیرخانه سازمان ملل و شورای امنیت بعنوان سند رسمی به ثبت رسید.

وی افزود: طرح همه پرسی دیدگاه مقام معظم رهبری برای حل سیاسی مسئله فلسطین است که دو دهه قبل مطرح شد. این طرح با برگزاری رفراندوم با حضور ساکنین اصلی فلسطین اعم از مسیحی، یهودی و مسلمان این سرزمین بغیر از یهودیان مهاجر بعد ۱۹۴۸ و تشکیل نظام سیاسی برآمده از این همه پرسی امکان پذیر خواهد بود.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی حمایت از محور مقاومت را درست ترین راه برای آزادی قدس شریف و ملت فلسطین  دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه میدانی بر وحدت گروه‌های مقاومت فلسطینی در مبارزه یکپارچه با رژیم صهیونیستی تاکید دارد.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با عزم راسخ و اراده قوی از مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

 رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به نقش مخرب آمریکا و رژیم صهیونیستی در مانع‌تراشی در موضوع فلسطین ابراز داشت: عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که به بحران افزایی و خشونت طلبی در  موضوع فلسطین، کار شکنی مداوم دارند.

وی نگرش جمهوری اسلامی ایران به مسئله فلسطین را همه جانبه و برگرفته از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایران همواره از حقوق ملت مظلوم فلسطین و جایگاه والای قبله نخست مسلمانان دفاع خواهد کرد.

مردم فلسطین همواره قدردان نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران هستند

سلام الزواوی سفیر فلسطین در تهران نیز با قدردانی از حمایت همه جانبه رهبری معظم انقلاب، موضع قاطع دولت و مجلس شورای اسلامی از ملت فلسطین گفت: بر این باورم که اراده پایدار جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از مردم فلسطین الگوی جهان اسلام است و مردم فلسطین همواره قدردان نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران در حمایت همه جانبه از آرمانهای فلسطین هستند.

سفیر فلسطین سیاست‌های آمریکا در منطقه را مبنای کمک به توطئه صهیونیست‌ها خواند و ابراز داشت: تداوم تصمیم  رژیم صهیونیستی با پشتیبانی دولت آمریکا، محقق ساختن اهداف جاه طلبانه خود در منطقه، به ویژه فلسطین است و ملت و محور مقاومت فلسطین نیز قاطعانه در مقابل آنها ایستاده است.

سلام الزواوی در پایان این دیدار تاکید داشت: قطعاً پیروزی نهایی با مردم مقاومت فلسطین خواهد بود و برداشتن گام های موثر برای حل و فصل مسئله فلسطین و آزادسازی قدس شریف با تلاش کشورهای اسلامی موثر و تسریع کننده خواهد بود.

در  این دیدار،   احمد حسین فلاحی، روح الله نجابت و  محمدبیگی دیگراعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین نیز حضور داشتند که به طرح دیدگاه‌های خود در موضوعات مورد علاقه پرداختند.

انتهای پیام

کد خبر 7595

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =