کد خبر 5759
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

پورابراهیمی:

کارت اعتباری خرید ایجاد شود

کارت اعتباری خرید ایجاد شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید در زمینه نحوه تخصیص یارانه ارزی تصمیم گیری کند و اگر می خواهد روش خود را تغییر دهد باید زیرساخت های خود را تغییر دهد و کارت های اعتباری را ایجاد کند.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی نمایندگان ما، در خصوص سیاست دولت در تخصیص یارانه ارزی گفت: آنچیزی که دغدغه نمایندگان است این است که دولت ابتدا باید سیاست خود را در زمینه ارائه مابه التفاوت یارانه ارزی به کالای اساسی را مشخص کند. یعنی باید مشخص شود دولت می خواهد به روش قبل حرکت کند و یا اینکه می خواهد به روش جدید که روش استمرار به مصرف است؟

وی ادامه داد: دولت باید در این بخش  تصمیمی گیری کند بنابراین اگر می خواهد روش خود را تغییر دهد باید زیرساخت های خود را تغییر دهد و کارت های اعتباری را ایجاد کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم نسبت به لزوم اطلاع رسانی صحیح به مردم در خصوص اصلاحات اقتصادی تصریح کرد: دولت دوازدهم اساسا به تغییر روش در این بخش اعتقادی نداشت. با این حال در دولت جدید این توافق صورت گرفته و مجلس هم این اختیار را به دولت داده است. در حال حاضر اگر زیر ساخت ها فراهم شود باید برنامه زمان بندی شده با اطلاع رسانی از قبل به مردم مدنظر قرار گیرد و  نماینده دولت با مردم درباره ریز و جزئیات آن صحبت کند تا مردم به مانند کارت سوخت انچیزی که مورد نیازشان هست به قیمت تعرفه ای خریداری کنند و مازاد میزان مصرف که همچون سوخت تعریف شده، را با قیمت های غیر تعرفه ای مدنظر قرار دهند که این مسئله حتما از قاچاق جلوگیری خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: امروز در مجلس این بحث مطرح  شد که در ارتباط با سیاست دولت درباره کالای اساسی، باید تعیین سیاست شود و برنامه های عملیاتی ذیل آن سیاست تببین شود و همچنین باید متولی برای این موضوع در نظر گرفته شود تا مجلس بداند چه کسی متولی اجرای سیاست های جدید است.

انتهای پیام

کد خبر 5759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =