کد خبر 5899
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

در نشست علنی صورت گرفت؛

شفاف شدن عملکرد شرکت‌های توسعه و عمران استانی

شفاف شدن عملکرد شرکت‌های توسعه و عمران استانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با شفاف شدن عملکرد شرکت های توسعه و عمران استانی و شهرستانی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت مجلس در روند بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه و سایر نهادها با اصلاح بند ۵ ماده ۱ موافقت کردند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی طی پیشنهادی مبنی بر اضافه شدن شرکت های توسعه و عمران استانی و شهرستانی به طرح مذکور اظهار داشت:بسیاری از این شرکت با اموال مردم تاسیس شده اند، و سرمایه این ها از سهام مردم آن استان است.

وی افزود: در مجلس امتیازات ویژه ای به این شرکت ها داده شده است؛ هیئت مدیره این شرکت ها به دلیل امتیازاتی که قانون برای آن ها لحاظ کرده اقدام به شفافیت نمی کنند.

سلیمی ضمن طرح این سوال که این شرکت ها چه اقدامی برای توسعه استان و شهرستان کرده اند، گفت: این شرکت ها صرفاً حساب خود را پر می کنند و همچنین برخی از گروه های سیاسی عضو هیئت رئیسه این شرکت ها شده اند و در راستای اهداف سیاسی اقدام می کنند.

بر اساس اصلاح بند ۵ ماده ۱ شرکت های توسعه و عمرانی استانی و شهرستانی شفاف می شوند.

۱-۵- کلیه موسسات عهده دار خدمات عمومی ازجمله شامل کانون های وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی دادگستری، سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سازمان های نظام مهندسی، اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصناف و تعاون، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، مدارس و موسسات اعتباری و شرکت های بیمه غیردولتی.

انتهای پیام

کد خبر 5899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =