کد خبر 5963
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

میرمحمدی خبر داد

طراحی تمام زیرساخت‌های تخصیص مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و آزاد تا چهار ماه آینده

طراحی تمام زیرساخت‌های تخصیص مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و آزاد تا چهار ماه آینده

در نشست کمیسیون بهداشت مجلس مقرر شد که تا سه چهار ماه آینده تمام زیرساخت‌های لازم برای تخصیص مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و آزاد طراحی و اجرا شود تا مابه‌التفاوت این دو ارز به حساب بیمه‌ها واریز شود.

به گزارش نمایندگان ما، سیدجلیل میرمحمدی‌ میبدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به جلسه عصر امروز اعضای این کمیسیون با وزیر و شورای معاونان وزارت بهداشت و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران اظهار داشت:‌ در این جلسه گزارشی از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه‌های مختلف در دولت جدید ارائه و چالش‌های مطرح در حوزه نظام سلامت نیز بررسی شد.

وی ادامه داد: از جمله چالش‌ها و نکاتی که نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مطرح کردند، ضرورت ساماندهی ارز مورد نیاز برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و اقلام مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها و نیز چگونگی جذب اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی مصوب بودجه ۱۴۰۱ برای بیمه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: همچنین چگونگی جذب اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی مورد نیاز برای درمان بیماران صعب‌العلاج و تدوین هر چه سریع‌تر آئین‌نامه اجرایی آن در دولت، از دیگر نکات مورد تأکید اعضای کمیسیون بود.

میرمحمدی با اشاره به تأکید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان بر ضرورت ساماندهی ارز مورد نیاز برای دارو تصریح کرد: ارز ترجیحی دارو هنوز حذف نشده است و در سال جاری هم تا کنون یک میلیارد دلار ارز ترجیحی به این حوزه تخصیص یافته است.

وی افزود: در این جلسه قرار شد که تا سه چهار ماه آینده تمام زیرساخت‌های لازم برای تخصیص مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و آزاد طراحی و اجرا شود تا مابه‌التفاوت این دو ارز به حساب بیمه‌ها واریز و افزایش هزینه بیماران از این محل جبران شود؛ در هر صورت، هزینه تمام شده بیماران در این بخش باید بر مبنای نرخ شهریور ۱۴۰۰ باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت طراحی زیرساخت‌های این حوزه را شروع کرده و وزارتخانه‌های اقتصاد و رفاه و بانک مرکزی هم پای کار آمده‌اند تا ساماندهی ارز ترجیحی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هرچه سریع‌تر انجام شود و مجلس نیز پیگیر این مسأله مهم خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 5963

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =