کد خبر 6016
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶

رضازاده:

افزایش فعالیت بازارچه‌های مرزی ایران و جمهوری آذربایجان موجب شکوفایی اقتصادی می‌شود

افزایش فعالیت بازارچه‌های مرزی ایران و جمهوری آذربایجان موجب شکوفایی اقتصادی می‌شود

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد فعالیت بیشتر در بازارچه مرزی میان ایران و جمهوری آذربایجان می تواند زمینه شکوفایی اقتصادی بیشتر برای دو کشور را فراهم کند.

به گزارش نمایندگان ما، یعقوب رضازاده عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت توسعه روابط میان جمهوری آذربایجان و ایران، گفت: سرزمین ما دارای مرزهای مشترک با تعداد زیادی از کشورها است که این مهم مزیت خوبی برای توسعه روابط با دنیا در حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و غیره محسوب می شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید یادآور شد وقتی اتحادیه جماهیر شوروی فروپاشید و جمهوری آذربایجان استقلال پیدا کرد، کشورمان کمک‌های زیادی برای شکوفایی اقتصادی این کشور انجام داد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی چندین سال نسبت به مردم این کشور مهمان نوازی انجام داده است، ادامه داد: در این میان روابط دو کشور هیچگاه آبستن حوادث خاصی نبوده و در مواقع حساس نیز شاهد هوشمندی مسئولان و سیاستمداران دو کشور بوده ایم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید تسهیلات ویژه ای برای رفت و آمد مسافران دو کشور در نظر گرفته شود، افزود: همچنین باید از فرصت های مرزی موجود نیز بهره بیشتری برده شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه چندین بازارچه مرزی میان ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در واقع توجه به این عرصه ها می توان در عرصه اقتصادی شاهد شکوفایی و توسعه هر چه بیشتر روابط مشترک باشیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 6016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =