کد خبر 6043
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

اختتامیه رویداد ملی نوآیند در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد

اختتامیه رویداد ملی نوآیند در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد

اختتامیه رویداد ملی نوآیند با حضور بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس و تقدیر از تیم های برگزیده برگزار شد.

به گزارش نمایندگان ما، مراسم اختتامیه رویدا ملی نوآیند روز پنجشنبه (۳۰ اردیبشهت ۱۴۰۱ ) در سالن شهید مدرس مرکز پژوهش های مجلس با حضور دکتر بابک نگاهداری رئیس این مرکز و اقبال شاکری نماینده مردم تهران و برگزیدگان این رویداد برگزار شد.

در این نشست مهدی عبدالحمید مدیر دفتر حکمرانی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰۰ ایده برای دبیرخانه رویداد ارسال شد بود، گفت: از بین این ایده ها ۳۳ تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند که برگزیدگان در مراسم اختتامیه ارائه خواهند داشت.

وی با اشاره به ضرورت حفظ شبکه نخبگانی شکل گرفته در نتیجه برگزاری رویداد ملی نوآیند، گفت: صرفا با اکتفا به توان کارشناسی داخل مرکز پژوهش ها نمی توان سیاست گذاری و قانون گذاری موثری انجام داد و از ظرفیت نخبگان خارج از بروکراسی اداری کشور هم باید استفاده شود. رویداد ملی نوآیند تلاشی در این زمینه است.

عبدالحمید سپس با اشاره به این مسئله که کارآفرینی اقتصادی در کشور شناخته شده و مورد حمایت دولت است، تصریح کرد: اما ایده پردازی و خلاقیت در عرصه های عمومی هنوز چندان در کشور ما مورد توجه و حمایت نیست که رویداد ملی نوآیند برای رفع این خلاء برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسائل از رسانه ها وارد چرخه حکمرانی کشور می شوند، گفت: سیستم حکمرانی کشور دچار روزمرگی شده است و آینده نگری و استفاده از افراد خلاق چاره حل این مشکل است که رویدادنوآیند با همین دغدغه ها شکل گرفته است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام احمد کوهی مدیر گروه آینده پژوهشی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و دبیر علمی رویداد هم با تاکید بر این مسئله که با توجه به پیچیده تر شدن مناسبات حاکم بر دنیا، حکمرانی ما هم باید از شیوه سنتی به شیوه خلاق و موثر تغییر پیدا کند، گفت:  در حال حاضر با مدل های قدیمی و محدود کردن بازیگران برای حل مسئله، نمی توان حکمرانی موثری را اعمال کرد.

وی افزود: برای حل مشکلات حکمرانی باید مشارکت اجتماعی ایجاد کنیم و رویداد ملی نوآیند تلاش می کند در حد وسع خود این مشارکت را ایجاد کند.

در پایان این نشست از دبیرخانه دائمی رویداد ملی نوآیند رونمایی شد. همچنین تیم های برگزیده ایده های خود را ارائه کردند و در نهایت با اهدای جوایزی از این تیم ها قدردانی شد.

انتهای پیام

کد خبر 6043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =