کد خبر 6147
۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵

گلرو:

توسعه روابط ایران و عربستان می تواند به نفع دو ملت باشد

توسعه روابط ایران و عربستان می تواند به نفع دو ملت باشد

نماینده مردم سمنان گفت: طبیعتا توسعه روابط ایران و عربستان می تواند به نفع دو ملت ایران و عربستان و مردم منطقه و جهان اسلام رقم خورد. اکنون منطقه در وضعیت خوبی برای توسعه روابط کشور ها به سرمی برد، چرا که یک مرحله پسا تنش و پسا جنگ را سپری می کنیم و بعد از درگیری هایی که در منطقه بوده الان وضعیت باثباتی است و همه پذیرفتند که باید به سمت گفتگو و صلح و دوستی رفت.

به گزارش نمایندگان ما، عباس گلرو نماینده مردم سمنان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با "سفر رئیس جمهور به عمان" گفت: در چارچوب سیاست توسعه روابط با همسایگان سفر آقای رئیس جمهور به کشور عمان، سفری با اهمیت در ابعاد سیاسی و امنیتی و اقتصادی محسوب می شود. مجلس شورای اسلامی با عنایت ویژه، برنامه سیاست خارجی دولت سیزدهم را شنیده و بر توسعه روابط با همسایگان و پرکردن خلاهایی که در طی چند سال در روابط با همسایگان وجود داشته، تاکید دارد، مجلس از این اقدام دولت حمایت می کند.

وی با اشاره به روابط میان ایران و عمان تصریح کرد: ایران و عمان در سطح دو جانبه سیاسی روابط گرم و رو به رشدی دارند و عنوان به لحاظ ایفاگری نقش در امنیت و ثبات منطقه، به عنوان یک کشور میانجی و بی طرف، می تواند در حل مسائل و مشکلات منطقه ای کمک کننده باشد. الحمدالله روابط رو به رشدی با عمان داشته ایم، که در طی سالهای گذشته همکاری های رو به رشدی در حوزه انرژی وتجارت را شاهد بوده ایم. عمان به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیک در بعد امنیتی و مسائل نظامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، همچنین نقشی که دو کشور در کنترل تنگه هرمز دارند از مولفه های گرمی روابط دو کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: امیدواریم بعد از سفر آقای رئیس جمهور به قطر که متعاقب آن سفر امیر قطر به تهران را شاهد بودیم و بعد از سفر وزیر امور خارجه ما به ابوظبی به مناسبت درگذشت خلیفه بن زاید که بهرحال پیام دوستی و همبستگی ایران با همسایگان است و این سفر اخیر آقای رئیسی به عمان؛ روابط ایران با کشورهای همسایه گسترش پیدا کند زیرا که در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه موثر است و رشد همکاری اقتصادی را به نفع همه کشورهای همسایه در پی خواهد داشت.

منبع: برنا

انتهای پیام

کد خبر 6147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =