کد خبر 6479
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

فلاحی:

مهم‌ترین دلیل صدور قطعنامه ضدایرانی تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران است

مهم‌ترین دلیل صدور قطعنامه ضدایرانی تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران است

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه دسترسی‌هایی که ایران به آژانس داده آنها را گستاخ کرده است، گفت: صدور قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس کاملا سیاسی و به دور از مباحث فنی است زیرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گِرو رژیم صهیونیستی است.

به گزارش نمایندگان ما، سارا فلاحی رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی،در خصوص صدور قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: از مهم‌ترین دلایل صدور قطعنامه ضدایرانی تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران است، آنها دنبال این هستند که ایران در مذاکرات با 4+1 از موضع خود کوتاه بیایید.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران تمام قواعد و ملاحظات آژانس را مد نظر داشته است، اظهار کرد: ما برخلاف بسیاری از کشورهای مدعی، عضو NPT هستیم و کاملا پادمان را رعایت کردیم و همچنین به پروتکل الحاقی که مربوط به دسترسی‌های فراپادمانی است، پایبند بودیم اما آنها به تعهداتشان عمل نکردند.

وی یکی دیگر از دلایلی که شورای حکام آژانس با گستاخی به این موضوع ورود و قطعنامه را صادر کرده است، دسترسی‌هایی دانست که ما به آژانس داده ایم و همچنین رفت و آمد گروسی به ایران، در هر زمان که درخواست کرده است.

فلاحی یادآور شد: نکته دیگر اینکه رژیم صهیونیستی در این مسئله بسیار تاثیرگذار بوده است، این نوع اقدامات از گستاخی‌های دیگر صهیونیست‌ها است، چون در حوزه‌های مختلف منافع جمهوری اسلامی ایران را مورد تهاجم قرار داده اند که این رفتار صهیونیست ها از چشم جمهوری اسلامی دور نخواهد ماند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گِرو رژیم صهیونیستی است لذا نباید انتظار داشت که آژانس در مسیر درست فنی تصمیم گیری کند. رفتار آژانس کاملا سیاسی است به همین جهت هم ما با قطع دسترسی آژانس به برخی از دوربین‌ها، قدم‌هایی را برداشته‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تکالیفی را برای سازمان انرژی اتمی و دولت مشخص کرده است و در مجلس تاکید کردیم در صورتی که 4+1 به تعهداتش در برابر ایران عمل نکرد، دسترسی آژانس به دوربین‌ها قطع شود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاملاً سیاسی است، گفت: این قطعنامه خارج از مباحث فنی آژانس است و برای تحت فشار قرار دادن ایران است اما آنها باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران هم ابزارهایی برای پاسخ به این رفتار آژانس دارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 6479

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =