کد خبر 6613
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

الهیان:

امروز توانسته‌ایم با باور «ما می‌توانیم» به فناوری ساخت نفتکش‌های غول‌پیکر دست پیدا کنیم

امروز توانسته‌ایم با باور «ما می‌توانیم» به فناوری ساخت نفتکش‌های غول‌پیکر دست پیدا کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه زمانی شرکت ملی نفتکش ایران برای انجام مأموریت‌های خود به شرکت‌های کُره‌ای سفارش ساخت نفتکش می‌داد، گفت: امروز توانسته‌ایم با باور به «ما می‌توانیم» به فناوری ساخت نفتکش‌های غول‌پیکر دست پیدا کرده و افراکامس ۲ را بسازیم.

به گزارش نمایندگان ما، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، خبر ساخت نفتکش افراماکس ۲ ظرف مدت دو سال در شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) بوشهر را بسیار مسرت‌بخش و افتخارآفرین برای جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: تصاویری که از نفتکش غول پیکر ایرانی در خبرگزاری ها دیده می شود، بسیار افتخار آفرین است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه به پیگیری موضوع دستیابی به نفتکش، زمانی که در مجلس هشتم اشاره و بیان کرد: زمانی که در مجلس هشتم حضور داشتم به مسائل و مشکلاتی پیرامون حوزه فعالیت شرکت ملی نفتکش ایران پی بردم که منجر به آغاز پیگیری هایی در این زمینه از طریق مجلس شد و در نهایت به این نقطه رسیدم که متأسفانه در ایران توان تولید نفتکش را نداریم.

وی در ادامه یادآور شد: آن زمان، شرکت ملی نفتکش ایران برای انجام مأموریت های خود سفارش های عدیده ای به شرکت های کره ای می داد و از این محل هزاران شغل برای کارگران کره ای ایجاد شده بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در مجلس هشتم پیگیری های بسیاری برای موضوع نفتکش صورت دادیم و حتی از یکی از وزرا در صحن علنی سوال کردم که چرا به جای سفارش ساخت به شرکت های داخلی، دائم از سایر کشورها به ویژه کُره نفتکش غول پیکر تهیه می کنیم.

الهیان ادامه داد: آن زمان بسیار حسرت می خوردم که چرا با وجود ظرفیت و توان داخلی، هنوز به این نقطه از باور «ما می توانیم» نرسیده ایم که به تولید نفتکش های غول پیکر اهتمام داشته باشیم اما امروز با دیدن خبر ساخت نفتکش غول پیکری در کشورمان متوجه شدم به این نقطه رسیده ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت نفتکش غول پیکر ایرانی حکایت از این دارد که جوانان و شرکت های دانش بنیان ما توان این را دارند که با اندکی حمایت از سوی دولت و برداشتن موانع، بتوانند ایران را به قله های افتخار و عزت برسانند.

انتهای پیام

کد خبر 6613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =