کد خبر 6635
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

خاتمی:

روند کند تغییرات در این دولت، حل مشکلات را به تعویق انداخته است

روند کند تغییرات در این دولت، حل مشکلات را به تعویق انداخته است

نماینده خوانسار در مجلس گفت: بعد از ۱۰ ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم هنوز تعداد زیادی از بانیان وضع موجود عهده دار امور هستند که این موضوع قابل توجیه نیست. بسیاری از مشکلات نتیجه ضعف و بی تدبیری همین مدیران میانی است. روند کند تغییرات در این دولت، حل مشکلات را به تعویق انداخته است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، مسعود خاتمی نماینده خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: ۱۰ ماه از آغاز به کار دولت شما گذشته است که در این مدت دستاوردهای قابل توجهی هم داشته اید از جمله مهار همه گیری کرونا، فعال کردن برخی از صنایع تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت دیون به جا مانده از دولت قبل، عضویت در پیمان های بین المللی مانند شانگهای و مهم‌تر از همه تغییر رویکردهای دولت. این دولت به جای تسلیم در برابر کدخدای دهکده جهانی نگاهی متکی به ظرفیت های داخلی و تعامل با سایر کشورهای جهان، خصوصا باشگاه تحریمی ها دارد.

وی افزود: این دولت با حضور میدانی خود در مناطق مختلف نشان داد که از جنس مردم است و برای حل مشکلات عزمی جدی دارد. همین ویژگی ها باعث شده دلسوزان جریان انقلاب و جبهه مقاومت به دولت شما امید ببندند، اما کاستی هایی هم وجود دارد که باید هر چه زودتر تدبیری برای آنها بیاندیشید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از ۱۰ ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم هنوز تعداد زیادی از بانیان وضع موجود عهده دار امور هستند که این موضوع قابل توجیه نیست. بسیاری از مشکلات نتیجه ضعف و بی تدبیری همین مدیران میانی است. روند کند تغییرات در این دولت، حل مشکلات را به تعویق انداخته است.

خاتمی با بیان اینکه «آقای رئیس جمهور در فسادستیزی شما شکی نیست»، یادآور شد: یکی از شعارهای راهبردی شما راه اندازی گشت ارشاد برای مدیران بود که البته هنوز کاملا محقق نشده است. فساد سفره‌های مردم را کوچک‌تر کرده و اگر قاطعانه با آن مبارزه نکنید کمر دولت شما را خم خواهد کرد.

وی افزود: ساختار رسانه ای دولت شما در جنگ تبلیغاتی امروز ضعیف است که این نقطه ضعف در وقایع اخیر کاملا مشاهده شد. گرانی های اخیر داد مردم را در آورده است. برخی از گرانی ها تابع شرایط بین المللی است که متاسفانه آن هم درست برای مردم تبیین نشد اما برخی نتیجه تصمیمات نسنجیده و عدم نظارت کارآمد است که باید فورا و با جدیت در این رابطه اقدام شود. آقای رئیس جمهور به داد مردم برسید که اگر این دردها درمان نشود چشم اسفندیار دولت شما خواهد شد.

نماینده مردم گلپایگان در مورد مشکلات حوزه انتخابیه اش خطاب به مسئولان اجرایی مربوطه گفت: برداشت بیش از حد آب‌های زیرزمینی در گلپایگان موجب بحرانی شدن فرونشست زمین و تشدید پدیده ریزگردها در مناطقی از شهرستان شده و برای چندمین بار به وزارت نیرو هشدار می دهم هرچه زودتر بازنگری در تخصیص آب به سد گلپایگان را در دستور کار خود قرار دهند.

خاتمی با اشاره به اینکه احداث شهرک صنعتی گلشهر و توسعه شهرک صنعتی خوانسار پروژه های ضروری برای اشتغالزایی در منطقه است که مدتی است گرفتار نظام معیوب بروکراسی شده اند، گفت: دولت و ادارات استانی باید با رویکرد جهادی و عملیاتی و موضوع تمرکززدایی و رفع موانع دست و پاگیر اداری برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان آن را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام  

کد خبر 6635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =