کد خبر 6639
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

حق وردی:

به شهرستان های غرب استان تهران در حد سرانه جمعیت آن توجه ویژه ای شود

به شهرستان های غرب استان تهران در حد سرانه جمعیت آن توجه ویژه ای شود

نماینده شهریار در مجلس گفت: عدالتی که همه ما از آن حرفه می زنیم حکم می کند به شهرستان های غرب استان تهران در حد سرانه جمعیت و عقب ماندگی تاریخی آن توجه ویژه ای شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حسین حق وردی نماینده شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهار شنبه، ۲۵ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق خود، گفت: بی تردید یکی از بزرگترین آرمان های انقلاب اسلامی ایران برقراری عدالت در تمام شئون جامعه است؛ گذشته از اینکه این آرمان بزرگ برای تحقق کامل مسیر طولانی در پیش دارد، امروز برداشت افکار عمومی جامعه نیز از تلاش‌های مسئولان و مدیران کشور حرکت در راستای تحقق کامل این آرمانها نیست.

نماینده مردم قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم واقعا نمی توانند بپذیرند که برخی از اقدامات ما در راستای تحقق عدالت اجتماعی است و قطعاً برخی از اقدامات بی مبنا و بدون ضابطه برخی از مسئولین نیز در ایجاد این فضا بدون تاثیر نبوده است.

وی ادامه داد: بدون شک یکی از برنامه‌های بسیار ارزنده دولت سیزدهم که می تواند در تغییر این فضا موثر باشد و اعتماد به اقدامات عدالت طلبانه دولت را افزایش دهد و این احساس را ایجاد کند که مسئولین عالی‌رتبه اجرایی کشور به دنبال ایجاد زمینه برای تحقق آرمان های شکوهمند، عدالت اجتماعی هستند، انجام سفرهای استانی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سفرهای استانی اگر کارشناسانه و با بررسی تمام جوانب و توجه عادلانه به شهرستان‌های مختلف استان صورت گیرد، می‌تواند در شکل‌گیری فضای بسیار مثبت در افکار عمومی از تلاش مسئولین برای تحقق عدالت اجتماعی بسیار موثر باشد اما آیا واقعا در میدان عمل اینگونه است یا نه؟ عاقلان دانند.

حق وردی گفت: برای نمونه به مصوبات سفر استانی هیئت دولت به شهرستان‌های استان تهران اشاره می کنم؛ نگاه عادلانه شهرستان های استان تهران می طلبید که تخصیص اعتبارات به شهرستان ها بر اساس معیارهایی باشد که شهرستانهای محروم تر بیشتر از اعتبارات سفر به بهره مند شوند. اینکه گفته شود که در این سفرها پروژه های جدید شروع نمی‌شود بلکه هدف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است مصداق کامل بی عدالتی است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا که شاید در گذشته به دلیل کوتاهی و تعلل و حضور مسئولین پروژه‌های عمرانی نداشتند که تکمیل شود؛ آیا رواست که همچنان از دریافت اعتبارات بی بهره باشند؟ آیا عادلانه و عاقلانه نبود که در تخصیص اعتبارات به شاخص‌های عینی تری از قبیل شدت توسعه نیافتگی، سرانه های جمعیتی و نیازهای فوق العاده ضروری هر شهرستان توجه می‌شد؟

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در قوه مقننه بیان کرد: نگاهی گذرا به مصوبات سفر استانی هیئت دولت به شهرستان‌های استان تهران که از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تدوین و اعلام شده است نشان می‌دهد عمق فاصله مسئولین استانی و برنامه‌ریزان سفرهای استانی ریاست جمهور با مفهوم عدالت است که بنده در حضور آقای رئیسی متذکر شدم و خواستار توجه جدی ایشان به نحوه تخصیص اعتبارات به شهرستان های استان شدم اما متاسفانه تاکنون مورد غفلت واقع شده است.

نماینده مردم قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فقط جهت اطلاع رئیس مجلس و نمایندگان به مصادیقی از بی‌عدالتی صورت گرفته در تخصیص اعتبارات اشاره می‌کنم؛ از مجموع اعتبارات سفر استانی ریاست جمهور به شهرستان‌های استان تهران حدود ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان به سه شهرستان تعلق گرفته است و به شهرستان غرب استان تهران نیز فقط ۱۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است. با کدام نگاه عادلانه این فاصله قابل توجیه است؟

وی ادامه داد: اگر بگوییم آن سه شهرستان پروژه‌های نیمه تمام بیشتر داشتند، باز هم مصداق کامل بی عدالتی است چرا باید در شهرستان ها پروژه نیمه‌تمام داشته باشیم و در سه شهرستان متناظر به قول آقایان پروژه نیمه‌تمام نداشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در حالی که در اعتبارات تخصیص یافته، در همان معیار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فقیر تبعیض های واضحی مشاهده می شود. اولا در شهرستان هایی که بیشترین بهره مندی از اعتبارات سفر را داشته اند، احداث پروژه های جدید نیز دیده می شود و این خود ناقص ادعای آقایان است که ما فقط به پروژه‌های نیمه‌تمام بودجه دادیم.

حق وردی گفت: ثانیا پروژه های آب و فاضلاب هر سه شهرستان غرب استان تهران نیمه تمام است و این در حالی است که از ۲۷۹۲ میلیارد تومان این بخش ریالی به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این بخش در سه شهرستان فوق اختصاص نیافته است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به شهرستان مظلوم قدس ما که پروژه تصفیه فاضلاب آن بیش از ۱۵ سال است که نیمه تمام است و یکی از مطالبات اساسی مردم تکمیل پروژه نیمه تمام است، فقط ۶ میلیارد تومان آن هم به یک پروژه نیمه‌تمام ورزش اختصاص یافته است و به ملارد قهرمان ما ۵ میلیارد تومان آن هم برای تکمیل یک پروژه نیمه‌تمام ورزشی اختصاص داده شده است در حالی که برای تکمیل همین پروژه صدها میلیارد تومان مورد نیاز است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در قوه مقننه بیان کرد: در تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌تمام استان نیز کمترین اعتبار به تکمیل بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار اختصاص داده شده است در حالی که طولانی ترین پروژه عمرانی-بهداشتی دوره جمهوری اسلامی همین بیمارستان است که تکمیل آن اگر امسال انجام شود، بیش از سه دهه طول کشیده است و این در حالی است که جمعیت سه شهرستان غرب استان تهران بسیار بیشتر و نرخ رشد جمعیت و تراکم جمعیت آن نیز بیشتر از سایر نقاط استان است.

نماینده مردم قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته بنده مخالف کمک به سایر نقاط استان نیستم اما همان عدالتی که همه ما از آن در می زنیم حکم می کرد به شهرستان های غرب استان تهران در حد اینکه در حد سرانه جمعیت و عقب ماندگی تاریخی آن توجه ویژه ای می شد و اگر نه بیشتر از سایر نقاط استان که در حد سایر شهرستان های استان به آن ها بودجه تعلق می‌گرفت.

وی ادامه داد: بنده شاید نتوانم بپذیرم که تدوین جدول تخصیص اعتبارات سفر استانی هیئت دولت به شهرستان‌های استان تهران ناشی از اعمال نظر آقای استاندار باشد اما برای توجیه این بی‌عدالتی نیز هیچ دلیل قانع کننده ای نمی بینم. بهتر است مسئولین مربوطه خود این مسئله را بررسی و پاسخگوی مردم باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اگر این رویه غلط اصلاح نشود، قطعاً از سایر ابزارهای نظارتی مانند سوال و تحقیق و تفحص استفاده خواهم کرد. "فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید - شرمنده رهروی، که عمل بر مجاز کرد.

انتهای پیام

کد خبر 6639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =