کد خبر 6660
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

لطفی:

زاهدی‌وفا پیش از این معاون اقتصادی وزیر اقتصاد بوده لذا فکر می‌کنم گزینه مناسبی باشد

زاهدی‌وفا پیش از این معاون اقتصادی وزیر اقتصاد بوده لذا فکر می‌کنم گزینه مناسبی باشد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس زاهدی‌وفا را گزینه مناسبی برای تصدی وزارت کار دانست و گفت که آقای زاهدی وفا در صورت وزیر شدن باید مسائل اجتماعی وزارت کار را از مسائل اقتصادی‌اش تفکیک کند.

به گزارش نمایندگان ما، حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آقای زاهدی‌وفا پیش از این معاون اقتصادی وزیر اقتصاد بوده لذا با سیستم اجرایی آشنایی کاملی دارند و شناخت کافی از بدنه اجتماعی کشور داشته لذا فکر می‌کنم گزینه مناسبی باشد.

وی با بیان اینکه چالش‌هایی در وزارت کار وجود دارد، توضیح داد: ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی در سطح کشور یکی از مواردی است که باید به آن ورود جدی شود و آقای زاهدی وفا باید صندوق‌ها را از بحران نجات داده که کار سختی در پیش دارد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: صندوق‌ها چالش‌های خاص خود را دارند. یکی از چالش‌ها این است که از ۱۷ صندوق تنها دو صندوق قانون داشته و مابقی قانونی ندارند. همچنین شاخص‌بندی‌ها در اعمال دهک‌بندی افراد جامعه درست نیست و باید شاخص‌ها درست شود.

لطفی چالش بعدی را در زمینه اشتغال و ضعف در زیرساخت‌های اشتغال دانست و گفت:‌ لازم است آقای زاهدی وفا مسائل اجتماعی وزارت کار را از مسائل اقتصادی تفکیک کند چون مسائل اجتماعی و اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی در یکدیگر ادغام شده و این چالش بزرگی برای وزارت کار است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 6660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =