کد خبر 6680
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴

آزادیخواه:

ابراز نگرانی فعالان اقتصادی اصلاح طلب از وضعیت اقتصاد کشور از سر دلسوزی برای مردم نیست

ابراز نگرانی فعالان اقتصادی اصلاح طلب از وضعیت اقتصاد کشور از سر دلسوزی برای مردم نیست

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: اقتصاددانانی که از وضعیت کنونی اقتصاد کشور ابراز نگرانی می‌کنند در زمان دولت قبل کجا بودند و چرا آن زمان نفسی از آنها بلند نمی‌شد؟

به گزارش نمایندگان ما، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه‌نگاری ۶۱ نفر از فعالان اقتصادی اصلاح‌طلب درباره وضعیت کنونی اقتصاد کشور، گفت: اگرچه وضعیت اقتصادی کنونی کشور ایده‌آل ما نیست اما متغیرهای مختلف و توطئه‌های پیچیده‌ای در کار است که شرایط اقتصادی کشور را به اینجا رسانده است.

وی افزود: این توطئه‌ها و متغیرها برای زمین زدن اقتصاد کشور هم داخلی است و هم خارجی و تلاشش این است که با این توطئه‌ها، دولت فعلی ناکارآمد جلوه داده شود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: در بحث کنترل قیمت دلار اقداماتی از سوی دولت انجام شد و هم امروز، هم چند ماه قبل ما شاهد تلاش دولت برای کنترل قیمت دلار بودیم.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: ابراز نگرانی تعدادی از فعالان اقتصادی اصلاح طلب از وضعیت اقتصاد کشور از سر دلسوزی برای مردم نیست؛ چراکه عملکرد دولت قبل در مورد اقتصاد کشور را می‌دیدیم و اقدامات دولت قبل در حوزه اقتصادی یک جور جنایت بود و وضعیت اقتصادی کنونی نتیجه این جنایت‌هاست.

وی افزود: در دولت قبل منابع طلا و منابع بانک مرکزی ما از بین رفت، قیمت ارز در کمتر از دو سال چند برابر شد و خیلی اتفاقات دیگر را هم در آن زمان شاهد بودیم و طبیعتا اقتصاددانان اصلاح طلب که امروز زبان گشوده‌اند در آن زمان هم حضور داشتند و می‌توانستند در آن زمان هم اعلام نظر کنند و انتقاد داشته باشند، ولی نفسی از اینها بلند نشد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: اگر مهار تورم و گرانی و مراقبت از معیشت مردم مدنظر این اقتصاددانان است بهتر بود در زمان دولت قبل هم اعلام موضع می‌کردند.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقدامی که دولت در شرایط کنونی انجام داد، همین جراحی بزرگ اقتصادی است که دولت‌های گذشته جرأت این کار را نداشتند.  اگرچه انتظار ما از آقای رئیسی این است که تبعات و اتفاقاتی که در حاشیه انجام می‌شود، مدیریت شود.

وی افزود: مردمی‌سازی یارانه‌ها یک کار بسیار بزرگ بود که آیت‌الله رئیسی مردانه پای این کار آمد و این کار نشان‌دهنده عزم جدی و جرأت بالای آقای رئیسی است و امیدوارم ما در دو سه ماه آینده شرایط آرامی را در بازار شاهد باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 6680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =