کد خبر 6740
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

رسولی نژاد:

انتخابات هیات رئیسه کمیسیون صنایع سه‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود

انتخابات هیات رئیسه کمیسیون صنایع سه‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: انتخابات هیات رئیسه کمیسیون روز سه شنبه برگزار می شود.

به گزارش نمایندگان ما، سیداحمد رسولی نژاد نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون دو دستورکار داشتیم که دستور اول ادامه بررسی «طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی» با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی ذی ربط و مرکز پژوهش های مجلس اعاده شده از شورای نگهبان بود که در این جلسه اصلاحات به عمل آمد و به تصویب رسید.

وی افزود: البته چون امروز تعداد نمایندگان حاضر در جلسه کمتر از حد نصاب بود، جلسه رای گیری را به جلسه بعد موکل کردیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دستور کار بعدی بررسی «طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت» با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و مرکز پژوهش های مجلس بود که نمایندگانی از اداره کل تنقیح قوانین و برخی مدیران سابق و فعلی که در مجموعه اداره کل تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی کار می کنند حضور داشتند و گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

رسولی نژاد یادآور شد: شروع قانونگذاری ما سال ۱۲۸۵ هجری شمسی بوده و در واقع ۱۱۶ سال از شروع قانونگذاری می گذرد و بسیاری از قوانین نامعتبر بوده و دیگر تاثیرگذار نیستند. امروز قوانینی که در طول این سال ها تصویب شده و موادی که مربوط به بخش صنعت بود مطرح شد و بخش معدن هم قرار شد در جلسه بعدی مطرح شود. البته برای این موضوع نیز نیاز به رای همکاران داشتیم که جلسه بعدی رای گیری انجام می شود و گزارش هر دو مورد برای صحن علنی ارائه می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دستور اول که اعاده شده از شورای نگهبان است، قطعا جزو موارد خارج از نوبت قرار می گیرد که پیش بینیمان این است که هفته آینده در دستور قرار گیرد. همچنین دستورکار دوم نیز بستگی به نظر هیات رئیسه دارد که در زمان مقرر در دستور قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: ما هر دو مورد را روز سه شنبه رای گیری خواهیم داشت و گزارش آن به صحن علنی خواهد رفت.

نماینده مردم دماوند در مورد برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن نیز گفت: این انتخابات در جلسه بعدی کمیسیون که روز سه شنبه ۳۱ خردادماه است، برگزار خواهد شد. زمان برگزاری انتخابات کمیسیون صنایع یکم تیرماه بود که چهارشنبه عصر می شد، لذا موظفیم اگر در همان روز امکان برگزاری جلسه نباشد در کوتاه‌ترین زمان ممکن که یک روز جلوتر می شود، انتخابات را برگزار کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 6740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =