کد خبر 6767
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

هیاتی از نمایندگان مجلس به کنفرانس پارلمانی جهانی مهاجرت اعزام شدند

هیاتی از نمایندگان مجلس به کنفرانس پارلمانی جهانی مهاجرت اعزام شدند

هیاتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور در کنفرانس پارلمانی جهانی مهاجرت به ترکیه سفر کردند.

به گزارش نمایندگان ما، کنفرانس پارلمانی مهاجرت در راستای ارتقای همکاری‌های هدفمند بین المللی و تحقق اهداف مربوط در سطح ملی با هدف تجمیع و به اشتراک گذاری بهترین اقدامات پارلمانی طی دو روز ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه در استانبول برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۸ مجمع عمومی سازمان ملل متحد دو سند موسوم به موافقت نامه تأثیرات جهانی مهاجرت ایمن، منظم و قاعده¬مند (GCM) و موافقت نامه جهانی پناهندگان (GCR) را به تصویب رساند، این کنفرانس فرصت مغتنمی را برای نمایندگان مجالس پدید می‌آورد تا در جریان آخرین وضعیت تحقق موافقتنامه‌های جهانی و چالش‌های پیشین و کنونی فراروی اقدامات جمعی قوی در سطوح دوجانبه و ملی قرار گیرند.

مجتبی رضاخواه، جلیل مختار، روبرت بگلریان، رحمت الله نوروزی و الهام آزاد

موضوعاتی ازجمله پیشرفت‌های کلی حاصل شده در حوزه مهاجرت در سطوح جهانی و منطقه‌ای، تحقق مفاد موافقت‌نامه‌های مهاجرت و پناهندگان، راه‌حل‌های دائمی برای مهاجرت غیر ارادی، رسیدگی به مهاجرت‌های غیرقانونی، تنظیم زندگی مهاجران و پناهجویان و تجربه کشورهای حاضر در کنفرانس در رابطه با این موضوعات، مورد بحث و بررسی خواهد گرفت.

لازم به ذکر است؛ هیات پارلمانی کشورمان به ریاست مجتبی رضاخواه و همراهی جلیل مختار، روبرت بگلریان، رحمت الله نوروزی و الهام آزاد برای حضور در این کنفرانس به ترکیه سفر کرد.

انتهای پیام

کد خبر 6767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =