کد خبر 6768
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

سرمدی واله:

بازار اجاره بهای مسکن بدون ضابطه رها شده است

بازار اجاره بهای مسکن بدون ضابطه رها شده است

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضابطه‌ای در بازار اجاره بها مسکن نیست، گفت: متاسفانه مصوبه افزایش اجاره‌بها در هر سال تاسقف ۲۵ درصد در تهران و ۲۰ درصد در شهرهای دیگر و ۱۵ درصد در سایر شهرهای کوچک کشور رعایت نمی‌شود و پشتوانه قانونی محکمی ندارد.

به گزارش نمایندگان ما، کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اخیرا در نشست سران سه قوا مصوبه تعیین حداکثر افزایش اجاره بها در هر سال تا سقف ۲۵درصد در تهران و ۲۰ درصد در شهرهای سراسر کشور به تایید سران قوا رسید که این امر نقطه امید و گشایش برای کاهش مشکل مستاجران خواهد بود.

وی با تاکید بر ایجاد ضرورت پشتوانه محکم قانونی برای این طرح افزود: مجلس باید از بُعد دیدگاه نظارتی و قانونگذاری خود ورود پیدا کند و این طرح در صحن علنی بررسی و تصویب شود.

سرمدی واله افزود: با این فضای قیمت بالای اجاره‌بهای مسکن مستاجران به عنوان طیفی از جامعه رها شده‌اند  و کسی به فریادشان نمی‌رسد.

وی ادامه داد: عملا ضابطه ای در بازار مسکن وجود ندارد و  به همین دلیل به هر نحوی که دلشان می‌خواهد اجاره بها را قیمت گذاری می کنند.

سرمدی واله تاکید کرد: اینجا وظیفه دولت و وظیفه نظارتی مجلس  جدید ایجاب می کند ورود پیدا کرده و این معضل بزرگ خانواده‌های مستاجر را مرتفع کند چرا که افزایش افسارگسیخته اجاره بها زندگی را بر آنان سخت کرده است.

وی یاد آور شد: با پرداختن سران قوا در نشست اخیرشان به این موضوع مهم و نیز نیت مجلس برای ورود به این مشکل امیدواریم با ایجاد یک پشتوانه  قانونی و ظابطه‌مند بتوان نسبت به حل این معضل اقدام و کمک کرد.

انتهای پیام

کد خبر 6768

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =