کد خبر 6822
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

انصاری خبر داد:

مهارت‌آموزی به زندانیان و حمایت از خانواده‌هایشان در برنامه‌های سازمان زندان‌ها

مهارت‌آموزی به زندانیان و حمایت از خانواده‌هایشان در برنامه‌های سازمان زندان‌ها

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از بررسی برنامه‌های سازمان زندان‌ها پیرامون مهارت‌آموزی به زندانیان در راستای توانمندسازی، حرفه آموزی و اشتغال آنها و حمایت از خانواده‌هایشان و اعلام آمادگی اعضای این کمیسیون در جهت حمایت از سازمان زندان‌ها برای تحقق اهدافی که در این حوزه دارند، خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،در تشریح دستور کار امروز(سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: این نشست با حضور رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به منظور ارائه گزارش اقدامات به عمل آمده در راستای توانمندسازی، حرفه آموزی و اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده‌ آنها برگزار شد.

نماینده  ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این نشست اقدامات سازمان زندان‌ها در رابطه با وضعیت زندانیان، مهارت‌آموزی به آنها و مشکلات زندان‌ها مورد بررسی قرار گرفت، همچنین اقداماتی که می‌تواند محیط زندان‌ها را به آنچه مورد تاکید اسلام و فرهنگ ایرانی است و باعث سازندگی می‌شود، نزدیک کرد، مطرح شد.

وی تصریح کرد: مسئولان حاضر در این نشست گزارش‌هایی پیرامون مهارت آموزی به زندانیان ارائه دادند که نشان می‌دهد باید در جهت تامین اعتبارات مورد نیازشان از آنها حمایت شود، همچنین باید تلاش شود تا از ظرفیت بنیاد تعاون زندان‌ها و قوه قضاییه در راستای کمک به زندانیان چه در زمانی که در زندان هستند در قالب حمایت از خانواده‌هایشان کمااینکه امروز خانواده زندانیان با وجود وضعیت اقتصادی کشور با مشکلات مضاعفی مواجه شده‌اند و چه مهارت آموزی به آنها برای رفع مشکل اشتغالی که بعد از آزادی خواهند داشت، استفاده کرد.

انصاری اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای امکان بازگشت به زندان زندانیانی که مهارت‌آموزی را در زندان تجربه می‌کنند کمتر از زندانیانی بوده است که در زندان مهارتی کسب نکرده بودند چرا که آنها جذب بازار کار شده و مسیر صحیحی را در زندگی در پیش می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی ضمن ارائه راهکار به منظور رفع مشکلات زندانیان برای کمک به سازمان زندان‌ها در جهت حمایت از خانواده زندانیان اعلام آمادگی کرد.

وی در ادامه یاد شهید بهشتی را گرامیداشت و افزود: امیدواریم در راستای ترویج تفکر این شهید گرانقدر که معمار دستگاه قضایی بود تلاش کنیم که تعداد زندانیان کاهش پیدا کند تا بتوانیم جامعه‌ای منزه و مبتنی بر آداب و توصیه‌های دینی و ملی در کشور داشته باشیم که می‌طلبد همه بخش‌های حاکمیتی کمک کنند تا بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و معاونانش و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مدیرکل پارلمانی وزارت دادگستری حضور داشتند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 6822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =