کد خبر 6889
۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

حسین زهی:

عوامل بازدارنده خوبی برای کنترل بازار اجاره بهای مسکن در مجلس پیش بینی شده است

عوامل بازدارنده خوبی برای کنترل بازار اجاره بهای مسکن در مجلس پیش بینی شده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در طرح مجلس عوامل بازدارنده خوبی برای کنترل بازار اجاره بهای مسکن پیش بینی شده اما اجرای آن از سوی وزارتخانه هایی که مجری هستند بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش نمایندگان ما، اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازار مسکن، بیان کرد: رشد نرخ اجاره بها و رهن مسکن یک دغدغه به حق مردم است. متاسفانه شاهد هستیم که نرخ رشد اجاره بها به صورت ساعتی در حال افزایش است. هیات وزیران مصوبه ای داشت که سقف افزایش قیمت نرخ اجاره بها را در تهران ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد تعیین کرد. این مصوبه به تایید سران سه قوه نیز رسید، اما افزایش قیمت ها در بازار بیش از این رقم است.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس نیز به این موضوع ورود کرد و با توجه به دغدغه مردم طرح دوفورتی را تحت عنوان ساماندهی و کنترل اجاره بهای املاک مسکونی تهیه کرد. پس از تصویب دو فوریت این طرح اکنون در کمیسیون عمران در حال چکش کاری بوده و به زودی به صحن مجلس می آید. خیلی از قراردادهایی که از قبل نوشته شده با رقم بالایی بوده و حال اگر مصوبه هیات وزیران نیز اجرایی شود افزایش قیمت چشمگیری خواهد بود.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این میزان افزایش از توان مردم خارج بوده و امیدواریم با مصوبه مجلس بتوان تا حدی این افزایش قیمت را کنترل کرد.   در طرح مجلس عوامل بازدارنده خوبی برای کنترل بازار اجاره بها پیش بینی شده است اما اجرای آن از سوی وزارتخانه هایی که مجری هستند بسیار حائز اهمیت می باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 6889

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =