کد خبر 7199
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

دستور شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به وزارت بهداشت درباره افزایش ظرفیت دندانپزشکی

دستور شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به وزارت بهداشت درباره افزایش ظرفیت دندانپزشکی

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خبر داد که در این شورا مصوب شد تا زیرساخت‌های لازم برای جذب دانشجوی پزشکی عمومی و دندانپزشکی فراهم شود.

به گزارش نمایندگان ما، ​حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۸۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این جلسه ماده واحده‌ای مبنی بر تقویت زیرساخت‌های وزارت بهداشت و درمان در حوزه آموزش پزشکی و دندانپزشکی مصوب شد که سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان امور اداری و استخدامی اقداماتی به لحاظ تقویت منابع مالی و منابع انسانی انجام دهند که زیرساخت‌های لازم را برای جذب دانشجوی پزشکی عمومی و همچنین دندانپزشکی فراهم کنند.

وی همچنین درباره دستور دیگر این جلسه افزود: دستگاه‌های مختلف گزارش‌هایی درباره وضعیت اجتماعی و وضعیت حجاب و عفاف ارائه کردند. واقعیت این است که مطالبات مردمی در سطح گسترده‌ای ناظر بر نگرانی از سلامت خانواده، سلامت فرزندان و سلامت نسل جوان است که گزارش‌های ارائه شده نشان دهنده این است که مهندسی‌های شبکه‌ای شده‌ای برای تخریب نسل جوان صورت می‌گیرد و دام‌های اجتماعی و فرهنگی زیادی برای توسعه کجروی‌های اجتماعی بصورت شبکه‌ای ایجاد شده است. خوشبختانه هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی کشور موجب برهم زدن شبکه‌های توطئه کننده بر علیه ملت شریف ایران خصوصا نسل جوان شده است. مردم شریف ایران بدانند آهنگ کشور تامین سلامت اجتماعی و صیانت از خانواده و جلوگیری از تعرض به حقوق نسل جوان است.

عاملی تصریح کرد: تأکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر انجام وظیفه همه دستگاه‌ها نسبت به اجرا قوانین و مقررات مربوط به حجاب و عفاف است. کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌های زیادی در این سال‌ها وجود داشته است و می‌توان به مسؤولیتی که دستگاه‌ها درباره تقویت شناخت اجتماعی و راهنمایی نسل جوان دارند، اشاره کرد. دستگاه‌ها وظیفه تقویت مهارت‌های اجتماعی را در مواجهه با خطرات اجتماعی دارند.

وی تاکید کرد: تلویزیون‌های ماهواره‌ای که دائما مسیر دین زدایی، هنجارزدایی و شکستن ارزش‌های الهی خانواده را دنبال می‌کنند و همچنین استفاده از بستر فضای مجازی برای ترویج فرهنگ تردید، تشویش و رفتن به سمت لذت گرایی‌های که به نوعی فرد  را گرفتار بهم ریختگی هویتی و سوق پیدا کردن به سمت مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و همچنین ترویج فرهنگ طلاق و جدایی تحت عنوان استقلال‌گرایی در کانون فضاسازی‌های اجتماعی قرار می‌دهد. تلویزیون‌های ماهواره‌ای با امتداد محتوای آن‌ها در فضای مجازی تلاش بر ترویج تساهل اخلاقی و ترویج نسبیت‌گرایی اخلاقی و تنزل اخلاق به امر شخصی و فردی و الگوسازی موسیقی‌های خشونت آفرین و عقل‌زدایی‌های ناشی از هیجانات افراطی هستند. نتیجه این نوع الگوی زندگی در درجه اول به مخاطر افتادن زندگی سالم و صلاح است.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در واقع مبنای فعالیت‌ها عمل به قانون و حمایت از سلامت خانواده و ارتقاء سواد و توجه خانواده‌ها به انواع مسیرهایی که موجب توسعه کجروی اجتماعی و در بسیار موارد برهم زدن نظم اخلاقی زندگی و دور شدن از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی را بدنبال می‌آورد. متاسفانه بسیار از لذت‌های لحظه‌ای منشاء حسرت های بزرگ و پشیمانی‌های غیر قابل جبران برای نسل جوان می‌شود. باید توجه کرد شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال عادی‌سازی مفاسد اجتماعی هستند. در فضای مجازی نیز بسترهایی برای به انحراف کشاندن جامعه فراهم می‌شود که آگاهی مردم از اینگونه فضاها می‌تواند کمک کند که طعمه رسانه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی نشوند. شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع سلامت اجتماعی و امنیت اجتماعی را هم در کنترل مفاسد اجتماعی و هم در جلوگیری از مبادی و منشاء و عوامل فسادآفرین دنبال می‌کند.

استاد دانشگاه تهران گفت: مطالعات اجتماعی نشان می‌دهد که نسبت معناداری بین آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، یعنی جامعه اعتیاد در واقع به سمت سایر مفاسد اجتماعی سوق پیدا می‌کند. کسی که گرفتار مصرف مواد مخدر می‌شود همان کسی است که به سمت مصرف مشروبات الکلی سوق پیدا می‌کند و از این مسیر سایر مفاسد اجتماعی که منجر به ضعیف شدن فرد و بنیان خانواده و توسعه تنهایی در جامعه می‌شود، اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی همان مسئولیتی را که پدر و مادر نسبت به اعضاء خانواده احساس می‌کند، نسبت به خانواده بزرگ ایران دارد. برای خانواده‌های ایرانی اولین دغدغه سلامت دینی و معنوی فرزندان و پیشرفت و موفقیت آن‌ها است. نظام حکمرانی کشور هم مهمترین دغدغه خود را سلامت دینی و سلامت اجتماعی جامعه می‌داند و البته باید در سطح مسئله و چالش‌های اجتماعی اقدام کند. امروز مسئولیت کشور آرایش تلاش و همت برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی دارد. مهمترین اولویت در این راستا جلوگیری از فساد سازماندهی شده است. گام مهم دیگر تقویت شناخت فردی و اجتماعی نسبت به مفاسد اجتماعی که بر علیه انسان و واقعا همه انسانهاست می‌باشد. عرصه رسانه‌های عمومی و اجتماعی بسیار مهم است و در بسیاری از مواقع بصورت ناخودآگاه برای مردم رفتارهای ناهنجار تولید می‌کند. تقویت سواد رسانه‌ای نسبت به شناخت ماهیت رسانه‌های مهندسی شده برای تخریب ملت شریف ایران بسیار اهمیت دارد که در این راستا وظیفه رسانه ملی بسیار مهم و کلیدی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: وظیفه نظارت و ارزیابی نسبت به اجرای قوانین مرتبط با حجاب و عفاف بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وظیفه هماهنگی و رصد برعهده وزارت کشور و شورای اجتماعی کشور و ستاد هماهنگی که در این حوزه  وجود دارد، می‌باشد. حجاب یک واجب شرعی است که رعایت آن در درجه اول برای خود انسان با حجاب و عفیف ثمربخش است و بطور حتما جامعه سالم‌تری را بوجود می‌آورد و نوعی صیانت برای سلامت همه افراد و خانواده‌ها را فراهم می‌کند. بدیهی است اقدامات فرهنگی برای تامین و دسترسی به تفریحات سالم، سبک زندگی الهی در این راستا نقش مهمی دارد.

عاملی در پایان گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و نسبت به سلامت نسل جوان توجه بیشتری داشته باشند و نسبت به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، مسئولیت پذیر باشند. بطور حتم رها کردن آسیب‌های اجتماعی منجر به غلبه آسیب‌ها بر زندگی همه ما خواهد شد. البته زبان مهربانی، تامین شغل، اهمیت دادن به دیگران و تلاش برای حل مشکلات یکدیگر و بهره‌مندی از اخلاق اسلامی و الهی در همه زمینه‌ها، مهمترین جاذبه به یادماندنی و اثر گذار در مسیر زندگی است. بی تفاوتی نسبت به جامعه و بطور خاص رها کردن نسل جوان باعث توسعه آسیب‌ها می‌شود. در واقع نظریه‌هایی که ناظر بر کنترل اجتماعی است حکایت از این دارد که اگر بسترهای مفاسد اجتماعی توسعه یابد به تبع آن فساد توسعه خواهد یافت و بسیاری از منشأهای مفاسد اجتماعی پیوند با جریاناتی دارد که توسط باندهای فساد و با حمایت منابع بیرونی حمایت و هدایت می‌شوند.

انتهای پیام

کد خبر 7199

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =