کد خبر 7210
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷

نیکزاد:

۱۱۰ کیلومتر عملیات روسازی راه آهن اردبیل – میانه به انجام رسیده است

۱۱۰ کیلومتر عملیات روسازی راه آهن اردبیل – میانه به انجام رسیده  است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات زیرسازی راه آهن اردبیل – میانه تا آبان ماه امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش نمایندگان ما،  علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، عصر چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی در اردبیل اظهار کرد: با پیگیری نمایندگان استان ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل ماده ۵۶ و از طریق بانک عامل به راه آهن اردبیل – میانه پرداخت می‌شود و در کنار آن قرار است ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل سفر رئیس جمهور برای تکمیل راه آهن اردبیل – میانه اختصاص پیدا کند.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا عملیات زیرسازی آبان ماه امسال و روسازی نیز در بهمن ماه سال‌جاری تکمیل شده و پروژه راه آهن اردبیل – میانه آماده بهره‌برداری شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تأمین سه هزار تن ریل خبر داد و گفت: ۱۱۰ کیلومتر عملیات روسازی راه آهن اردبیل – میانه به انجام رسیده و مابقی پروژه نیز به سرعت در حال انجام است.

نیکزاد ضرورت تأمین هفت هزار تن ریل را با همکاری راه آهن یادآور شد و افزود: ۳۲۰ میلیارد تومان برای تأمین این ریل منابع نیاز است که قرار شده از طریق شرکت راه آهن تأمین شود.

وی ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به پارس‌آباد و جمهوری آذربایجان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ماده ۲۳ این پروژه نیز در حال نهایی شدن است تا ما بتوانیم از ردیف‌های ملی برای این پروژه اعتباری را تخصیص بدهیم.

نیکزاد در مورد پروژه چهار خطه اردبیل – سرچم نیز اضافه کرد: قبل از شروع فصل سرما ۷۸ کیلومتر از محور بزرگراهی اردبیل – سرچم به بهره‌برداری رسیده و عملیات ۱۰۰ کیلومتر نیز با سرعت بیشتر به انجام می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای احداث زیرگذر خیابان حافظ اردبیل نیز با همراهی بنیاد مسکن و شهرداری اردبیل توافق نهایی انجام شد تا ما بتوانیم این پروژه را نیز عملیاتی و اجرایی کنیم.

نماینده مردم اردبیل،  نیر،  نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سعی ما بر این است تا پروژه‌های بزرگراهی، راه آهن و طرح‌های توسعه استان با اولویت تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام

کد خبر 7210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =