کد خبر 8527
۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

بدری در نطق میان دستور:

دولت با اعمال سیاست های دستوری از ابتدا تا انتهای زنجیره صنعت مرغ کشور مداخله می‌کند

دولت با اعمال سیاست های دستوری از ابتدا تا انتهای زنجیره صنعت مرغ کشور مداخله می‌کند

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت از ابتدا تا انتهای زنجیره صنعت مرغ کشور مداخله می‌کند و با اعمال سیاست‌های دستوری زمینه بروز مشکلات برای تولید و مصرف در این بخش را فراهم کرده است و بلاتکلیفی وزارت صمت هم مشکلات این بخش را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، صدیف بدری نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ شهریورماه) در نطق میان دستور خود گفت: خداقوت عرض می‌کنم محضر همکاران گرامی و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشته و هفته دولت را خدمت آن دسته از مسئولان با تقوا که فرصت خدمت را غنیمت شمرده و خود را در پیشگاه خدا و خلق خدا مسئول می‌دانند تبریک عرض می‌کنم، گفت: جناب آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم، هفته دولت برهه‌ای است که در آن افکار عمومی با دقت زیاد و حساسیت ویژه اقدامات و پروژه‌های قابل بهره‌برداری دولت را رصد می‌کند، علی‌رغم افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه در استان اردبیل در روزهای اخیر، وضعیت موجود به هیچ عنوان با انتظارات و توقعات مردم نجیب استان اردبیل از دولت مردمی متناسب نبود.

آیا انتظار تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه آن هم بعد از ۲۰ سال توقع زیادی بود؟

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که سال اول دولت اغلب صرف استقرار آن سیاست‌گذاری در حوزه‌های مختلف و تدوین برنامه‌ها می‌شود اما آیا انتظار تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه آن هم بعد از ۲۰ سال توقع زیادی بود؟ متاسفانه علی‌رغم پیگیری مصرانه انجام شده، نگاه وزارت راه و شهرسازی به راه‌آهن اردبیل در حد رفع تکلیف بوده و این نگاه به هیچ عنوان قابل قبول مردم و نمایندگانشان نیست . 

وی خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: از هفته دولت امسال که گذشت، امیدوارم با اهتمام دولت و جدیت وزارت راه و شهرسازی شاهد بهره‌برداری از پروژه اتصال اردبیل به شبکه ریلی تا هفته دولت سال بعد باشیم تا بیش از این شرمنده مردم نجیب و قدرشناس اردبیل نشویم.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی، افزود: خودتان بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که معضلات اقتصادی تبعات سنگین اجتماعی به بار می‌آورد، ما نمایندگان بدون واسطه با مردم در ارتباط هستیم، شرمندگی نان‌آوران خانواده جگر هر انسانی آزاده‌ای را می‌سوزاند و اقشار مختلف مردم کماکان منتظر تاثیر مثبت اقدامات دولت در حوزه اقتصادی و معیشتی هستند.  

وی گفت: در شرایط کنونی حتی لحظه‌ای تعلل چیزی جز خیانت نیست، زمان عمل است، با جامه عمل پوشاندن به برنامه‌های اقتصادی دولت باری از دوش مردم بردارید.

بدری خطاب به وزیران جهادکشاورزی و صمت، بیان کرد: تعادل و توازن ماه‌هاست که از بازار مرغ رخت بربسته و فعالان این صنعت را با ضرر و زیان گسترده مواجه کرده است، تولیدکنندگان مرغ گوشتی دیگر تمایلی به جوجه‌ریزی ندارند و هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده سردرگم و بلاتکلیف هستند.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: متاسفانه دولت از ابتدا تا انتهای زنجیره صنعت مرغ کشور مداخله می‌کند و با اعمال سیاست‌های دستوری زمینه بروز مشکلات برای تولید و مصرف در این بخش را فراهم کرده است، بلاتکلیفی وزارت صمت هم مشکل را دوچندان کرده است . 

دولت با تبعیض مثبت از خانواده‌های اردبیلی حمایت کند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه از رییس جمهور خواست تا شخصا به این موضوع ورود پیدا کند خطاب به وی افزود: خانواده‌های اردبیلی جزء کم‌درآمدترین خانواده‌های ایرانی هستند که سال‌هاست با رنج تبعیض و محرومیت می‌سوزند و می‌سازند، تبعیض مثبت تنها سازوکار موثر در زدودن غبار محرومیت از رخسار این استان مرزی است.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سرمایه گذاری‌های کلان دولتی و برنامه‌های توسعه دولت نگاهی ویژه به استان‌های محروم و مرزی نظیر اردبیل داشته باشید تا شاهد گسترش عدالت اجتماعی و تحقق امنیت پایدار باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 8527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =