کد خبر 7237
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

پورابراهیمی:

زمینه همکاری‌های اقتصادی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با محوریت روسیه فراهم است

زمینه همکاری‌های اقتصادی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با محوریت روسیه فراهم است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در دیدار با معاون نخست وزیر روسیه گفت: تصویب لایحه موافقت نامه تشکیل مناطق آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در پارلمان ایران و نیز تصویب این قانون در مجلس دومای روسیه زمینه های گسترده همکاری های اقتصادی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با محوریت روسیه فراهم شده است.

به گزارش نمایندگان ما، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی با  الکساندر نواک، معاون نخست وزیر  و رئیس  کمیسیون مشترک  اقتصادی  ایران  و روسیه دیدار و گفت و گو کردند.

در ابتدا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه به جهت تلاش مجدانه برای اجرایی شدن توافقات اقتصادی دو کشور تقدیر کرد و گفت: با تصویب لایحه موافقت نامه تشکیل مناطق آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در کمیسیون اقتصادی مجلس و پارلمان ایران و نیز تصویب این قانون در مجلس دومای روسیه زمینه های گسترده همکاری های اقتصادی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با محوریت روسیه فراهم شده است.

پورابراهیمی

وی افزود: تاکید ما در مجلس بر اجرایی شدن کامل پروژه های اقتصادی بین دو کشور  به ویژه دو پروژه مشترک و  مهم ریلی  برای تکمیل کریدور ترانزیت شمال به جنوب  ایران است؛ اولین پروژه مهم ریلی پروژه ریلی رشت به آستارا جهت اتصال کریدور مرکزی از روسیه به ایران  است و  پروژه دوم پروژه ریلی گرمسار به اینچه برون برای اتصال  کریدور شرقی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی قوه مقننه تصریح کرد: جهت اجرایی شدن مصوبات مجلس شورای اسلامی  و افزایش همکاری های مهم اقتصادی با کشور روسیه از  تلاش های بی وقفه دولت دکتر رئیسی حمایت و پشتیبانی می کنیم.

بر اساس این گزارش، صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی در این جلسه گفت: روسیه شریک راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و ما توسعه فعالیت های اقتصادی با این کشور را اولویت خود می دانیم.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهار کرد: با توافقات خوب انجام شده با بانک های تجاری روسیه بزودی شاهد  افزایش  فعالیت های اقتصادی برای دو کشور خواهیم بود.

پورابراهیمی

در این دیدار معاون نخست وزیر روسیه به تیم اقتصادی جمهوری اسلامی ایران خوش آمد گفت و بیان کرد: کشور ایران  از شرکای خاص روسیه در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی بوده و برای آن جایگاه ویژه ای قائل هستیم و در این زمان همکاری های اقتصادی به دلیل شرایط خاص روسیه نسبت به گذشته  از اهمیت بیشتری برخوردار است.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر  و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در ادامه افزود: بر اساس توافقات و تفاهم نامه های انجام شده در سطح روسای جمهور دو کشور آماده اجرای کامل برنامه های مشترک اقتصادی هستیم.

وی با مثبت خواندن روند رو به رشد همکاریهای اقتصادی بر لزوم تدوین جدول زمانبندی اقدامات مشترک تاکید کرد.

معاون نخست وزیر روسیه بیان کرد: مواضع پارلمان های دو کشور در پشتیبانی از اجرای برنامه های مشترک اقتصادی بسیار مهم است لذا از حضور و حمایت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در موضوع  گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور تشکر می کنم.

همچنین، در این جلسه کاظم جلالی،  سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز گزارش کاملی از تصمیمات و برنامه‌های  مشترک اقتصادی بین دو کشور ارائه کرد.

انتهای پیام

کد خبر 7237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =