کد خبر 7499
۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

طغیانی:

تا پایان سال جاری وضعیت کل جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف می شود

 تا پایان سال جاری وضعیت کل جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف می شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت اعطای سهام عدالت به جاماندگان را تشریح کرد.

به گزارش نمایندگان ما، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت اعطای سهام عدالت به جاماندگان، گفت: در مرحله اول تحت‌پوششین سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد که از اخذ سهام عدالت جامانده‌اند در اولویت دولت قرار دارند.

وی افزود: طبق شناسایی‌ای که انجام شده است حدود ۴ میلیون نفر از تحت‌پوششین نهادهای حمایتی از دریافت سهام عدالت جامانده‌اند که در مرحله اول این سهام به آنها تعلق می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در ارائه سهام عدالت به جاماندگان ۲ مسئله مطرح بود؛ یک اینکه دولت چه‌میزان سهام دارد که این مسئله برطرف شده است، موضوع بعدی این بود که این میزان سهام با چه‌فرایندی به جاماندگان ارائه شود.

طغیانی ادامه داد: یک روش ارائه غیرمستقیم یعنی از طریق تعاونی سهام عدالت استانی است و روش دیگر به‌صورت مستقیم یعنی به فرد میزانی از سهام یک شرکت اعطا می‌شود.

وی اضافه کرد: لذا در زمان حاضر بحث و گفت‌وگو در مورد فرایند ارائه سهام عدالت به جاماندگان است که تصمیم‌گیری در این باره هم به‌عهده شورای‌عالی بورس است که چه‌تصمیمی در این‌ باره اتخاذ شود.

نماینده اصفهان در پاسخ به این سؤال که چه‌زمانی سهام عدالت به جاماندگان اعطا می‌شود، گفت: به‌دلیل اینکه این موضوع در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است لذا باید تا پایان سال جاری وضعیت کل جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

کد خبر 7499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =