کد خبر 7672
۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

دیدار قالیباف با خانواده شهید کامیاب

دیدار  قالیباف با خانواده شهید کامیاب

همزمان با برگزاری یادواره شهید کامیاب در مشهد مقدس با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای خانواده این شهید با قالیباف دیدار و گفت‌وگو کردند، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا کامیاب ۴۱ سال پیش در چنین روزی یعنی ۸ مرداد سال ۱۳۶۰ به ضرب ۲ گلوله جریان نفاق در مشهد مقدس به شهادت رسید.

به گزارش نمایندگان ما، محمد باقرقالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با اعضای خانواده شهیدحجت الاسلام والمسلمین سیدرضا کامیاب دیدار و گفتگو داشتند.

امروز ۸ مرداد مصادف با چهل‌ویکمین سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا کامیاب به دست گروهک فرقان در مشهد مقدس است. شهید کامیاب یکی از چهره‌های اصلی نهضت امام خمینی (ره) در مشهد مقدس و استان خراسان و برخی دیگر از مناطق کشور بود که در کادرسازی نیروی‌های انقلابی برای مبارزه با رژیم پهلوی نقش بسزایی داشت. او در دوره‌ای که تحت تعقیب ساواک بود در برخی نقاط کشور از جمله کرمان، یزد و برخی نقاط دیگر اقامت کرد و در همین دوران نیز دست از روشنگری علیه رژیم پهلوی برنمی‌داشت. او پس از انقلاب نیز از جمله چهره‌های مؤثر در راهبرد انقلاب اسلامی و مبارزه با جریان‌های انحرافی و به‌خصوص جریان نفاق بود.  

دکتر قالیباف

حجت الاسلام والمسلمین کامیاب سرانجام در۸ مرداد ۱۳۶۰ مصادف با ۲۷ رمضان ۱۴۰۲ درحالی که ۶ روز پیش از شهادت در انتخابات میان دوره مجلس اول، با رأی بالا به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرده بود، به دست گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید.  

همزمان با برگزاری یادواره این شهید در مشهد که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد،  محمدباقر قالیباف با خانواده این شهید نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر قالیباف

در این دیدار صمیمانه که فرزندان و سایر اعضای خانواده این شهید حضور داشتند، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش برجسته افرادی همچون حضرت آیت الله خامنه‌ای، شهیدان هاشمی نژاد، موسوی قوچانی و کامیاب و مرحوم آیت الله طبسی در جریان مبارزه مردم مشهد و استان خراسان با رژیم پهلوی گفت: شهید کامیاب و شهید موسوی قوچانی از جمله شخصیت‌هایی هستند که مردم و جوانان کمتر با زندگی و اقدامات آن‌ها آشنا هستند.

دکتر قالیباف

محمدباقر قالیباف با اشاره به حضور مخفیانه شهید کامیاب در برخی استان‌ها در دوران مبارزات انقلاب اسلامی اظهارکرد: در سال ۱۳۶۱ شهید سلیمانی برای من از ویژگی‌های شخصیت شهید کامیاب و اثرگذاری او بر مردم نکاتی مطرح کرد که نشان می‌داد او حتی در دورانی که تحت تعقب رژیم پهلوی زندگی سختی داشت اما هرگز دست از روشنگری و هدایت مردم و به خصوص جوانان برنمی‌داشت.  

دکتر قالیباف

وی با اشاره به توانمندی‌های شهید کامیاب در مدیریت میدان مبارزه با رژیم پهلوی تأکید کرد: او اهل کار تشکیلاتی بود و روحیه کادرسازی داشت و در دورانی که هیچکس تصور نمی‌کرد روزی مبارزه مردم ایران به پیروزی منجر شود، با همه توان خود برای هدایت مردم و به خصوص جوانان مجاهدت می‌کرد.  

دکتر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که نتوانسته‌ایم آنطور که باید و شاید انقلاب اسلامی و یاران و چهره‌های مؤثر دوران مبارزه را به نسل‌های بعدی معرفی کنیم گفت: این شهید پس از انقلاب اسلامی نیز مقابل جریان‌های نفاق و انحرافی ایستاد و دست به روشنگردی زد تا جایی که به دست همان‌ها به شهادت رسید.  

دکتر قالیباف

در این دیدار همچنین فرزندان و دیگر اعضای خانواده شهید کامیاب نیز به بیان نکاتی درباره این شهید پرداختند.

انتهای پیام

کد خبر 7672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =