کد خبر 7970
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

حدادی:

در دولت قبل نسبت به آمایش سرزمینی کوتاهی های زیادی رخ داد

در دولت قبل نسبت به آمایش سرزمینی کوتاهی های زیادی رخ داد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با انتقاد از محتوای ضعیف سند آمایش سرزمین بیان کرد: آمایش سرزمین سرمایه بزرگی است که با بازنگری در محتوای این سند می توان برنامه هفتم توسعه را تدوین و عملیاتی کرد.

به گزارش نمایندگان ما، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سند آمایش سرزمینی در تدوین برنامه هفتم توسعه کل کشور گفت: در دولت قبل نسبت به آمایش سرزمینی کوتاهی های زیادی رخ داد، از کانال کمیسیون موضوع را پیگیر بودیم اما در نهایت دولت کارکرد مناسبی نداشت.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس با بیان اینکه در اواخر عمر دولت سابق سند آمایش سرزمینی تدوین شد ادامه داد: با این حال بارها تاکید کردم سند آمایش سرزمینی باید بازنگری شود چرا که محتوای ضعیفی دارد. باید به مباحث کلی و مختلف با دقت کرد و مواردی اصلاح شود.

وی اظهار داشت: یکی از وظایف سنگین سازمان برنامه و بودجه و مجموعه های مرتبط با تدوین برنامه توسعه باید دقت داشته باشند که قبل از تدوین برنامه هفتم توسعه بازنگری لازم را نسبت به آمایش سرزمینی داشته باشد و مولفه ها را در بخش توسعه اصلاح کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اجرایی نشدن بخش قابل توجهی از برنامه های توسعه ای گذشته مطرح کرد: محقق نشدن برنامه ها و عقب ماندگی از آنها به این دلیل است که نگاه درست، جامع و متقنی نسبت به آمایش سرزمینی وجود ندارد، نیازمندی ها و ظرفیت ها به درستی احصا نشده، از این رو باید با نیازسنجی درست در برنامه هفتم توسعه مسیر درست و جامعی برای توسعه کشور طراحی کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه با آمایش سرزمین می توان ارزیابی درستی از پیشرفت در کشور داشت، گفت: آمایش سرزمین سرمایه بزرگی است که با بازنگری در محتوای این سند می توان برنامه هفتم توسعه را تدوین و عملیاتی کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 7970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =