کد خبر 8011
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

قادری:

مدارای دولت با مدیران و کارکنان بی انگیزه ودشمن تراش قابل درک نیست

مدارای دولت با مدیران و کارکنان بی انگیزه ودشمن تراش قابل درک نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: مدارای دولت با مدیران و کارکنان خسته، بی انگیزه، دشمن تراش و چوب لای چرخ گذار قابل درک نیست، نیاز است که دولت با این افراد برخورد جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در نطق میان دستورگفت:  اتهاماتی که از ناحیه برخی از فتنه گران علیه ولایت فقیه و سردارانی همچون سردار شهید همدانی وارد شده، نمونه ای از کج فهمی فتنه گران و درستی راه مجاهدان و مدافعان حرم است.

وی افزود:  یک سال از عمر دولت گذشت، اگرچه سفرهای استانی برای شناخت دولت از استان ها لازم بود، ولی برای حل مشکلات مردم کفایت نمی کند، دولت باید در سه سال باقی مانده اهتمام خود را مصروف به اجرای مصوبات استانی کند. اگرچه جهت گیری دولت در فروش بیشتر نفت، تعامل با کشورهای همسایه و سایر مولفه ها درست است، اما نیازمند امضاء قرادادهای بلندمدت با این کشورها از سوی دولت هستیم تا فشار تحریم ها کاهش یابد.

نماینده مردم شیراز در مجلس  ادامه داد: مدارای دولت با مدیران و کارکنان خسته، بی انگیزه، دشمن تراش و چوب لای چرخ گذار قابل درک نیست، نیاز است که دولت با این افراد برخورد جدی داشته باشد. تسهیل در کسب و کار گرچه جایگاه قانونی پیدا کرده، ولی نیاز است کل حاکمیت برای اجرایی شدن آن اقدام کند. مقاومت برخی از افراد در مجموعه های وابسته به قوه قضائیه، کانون وکلا و یا سایر صنوف در مقابل قانون و تفسیر به رای قوانین قابل دفاع نیست.

قادری با بیان اینکه  ساماندهی صندوق های بازنشستگی به عنوان یک معضل و مشکل جدی نیازمند توجه بیشتر و فوری دولت است، افزود: ادامه کم توجهی به صندوق های مذکور منجر به ورشکستگی این صندوق ها خواهد شد.

وی گفت: همانطور که با کمک بخش های عمومی غیر دولتی امکان انتقال آب از خلیج فارس به استان های یزد و کرمان فراهم شد، انتظار می رود دولت به بخش های غیر دولتی برای سایر استان های مستعد و کم آب هم کمک کند و همچنین نهادهای غیر دولتی وارد شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: بی برنامگی دولت برای استفاده از ظرفیت دریاها قابل توجیه نیست، اینکه مناطق ساحلی کشور به عنوان مناطق محروم از کمترین امکانات برخوردار باشند پذیرفته شده نیست، لذا دولت باید از همه ظرفیت ها و کشاندن امکانات به مناطق ساحلی و تکمیل این ظرفیت ها و ساحلی شدن استان های مستعد اقدام کند.

قادری گفت:  تعداد زیاد باغ شهرها در حوالی شهرها نیازمند ساماندهی و حل مشکل توسط دولت، مجلس و قوه قضائیه است، برخورد با معلول ها و عدم توجه به حل مشکلات ریشه ای برای باغ شهرها زیبنده نظام و انقلاب نیست، لذا انتظار می رود کمیسیون کشاورزی هر چه سریع تر طرح و همچنین دولت لایحه مربوطه را ارائه کنند تا مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: بهتر است دولت توجه به مشکلات شهرهای کوچک و روستاها را در اولویت کار قرار دهد. طولانی شدن فرآیند اصلاح طرح های هادی روستاها با شعارهای دولت و حاکمیت سازگاری ندارد و منجر به مهاجرت روستاییان به شهرها و کلانشهرها خواهد شد.

وی با اشاره به خسارت های سیل اخیر استان فارس افزود:  جبران خسارت های مادی وارد شده در سیل اخیر در شهرستان های فارس را مطالبه جدی نمایندگان این استان است. در این زمینه مقداری تعلل و کم کاری می شود، نیاز است  دولت جدی تر عمل کند تا خسارت های برآورده شده خصوصا برای کشاورزان و زیرساخت های آسیب دیده جبران شود.

قادری ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان بخش های عمومی غیر دولتی و دولتی در دستگاه های مختلف مطالبه جدی عمومی است. امروزه در هر محفل و هر مجمع که نمایندگان شرکت می کنند و یا هر تماسی که از ناحیه بازنشستگان انجام می شود، موضوع همسان سازی و همچنین ایجاد عدالت و برابری در پرداخت حقوق مورد مطالبه است، لذا دولت باید توجه کند.

انتهای پیام

کد خبر 8011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =