کد خبر 8124
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶

حسن‌پور:

حتی قشر متوسط جامعه از لحاظ درآمدی نیز توان خرید خودرو را ندارد

حتی قشر متوسط جامعه از لحاظ درآمدی نیز توان خرید خودرو را ندارد

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اکنون حتی قشر متوسط جامعه از لحاظ درآمدی نیز توان خرید خودرو را ندارد، تصریح کرد: از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم، نمایندگان به صورت جدی پیگیر واردات خودرو برای ایجاد فضای رقابتی در موضوعات کیفیت و قیمت بودند.

به گزارش نمایندگان ما به نقل از خانه ملت، شهباز حسن پوربیگلری نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره نقش مجلس در واردات خودرو، گفت: از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم، نمایندگان به صورت جدی پیگیر واردات خودرو بودند و بیش از ۲ سال است که مجلس به دنبال حذف رانت و انحصاری است که در اختیار دو خودروساز قرار دارد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات پلیس که مدافع حقوق مردم است، افزود: امیدوارم دولت با بخشنامه‌های تکمیلی یک بار برای همیشه بستر واردات خودرو را با هدف ارتقا کیفیت و متعادل کردن قیمت خودرو فراهم کند.

وی با بیان اینکه سالانه در جاده‌ها حدود ۱۷ هزار نفر کشته می‌شوند که بی‌کیفیت بودن خودروها، یکی از اصلی‌ترین عوامل است، میزان بالای مصرف سوخت خودرو و هدررفت سرمایه کشور را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و ادامه داد: خودروهای داخلی از نظر میزان مصرف سوخت از استانداردها تبعیت نمی‌کند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اکنون حتی قشر متوسط جامعه از لحاظ درآمدی نیز توان خرید خودرو را ندارد،  ، تصریح کرد: امیدوارم واردات خودرو تلنگری به خودروسازان برای ارتقا کیفیت و تعدیل باشد و دست سوداگران را از این بازار کوتاه کند.

انتهای پیام

کد خبر 8124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =