کد خبر 8172
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

اعظمی:

لایحه تشکیل استان کرمان جنوبی در دولت به تصویب رسیده است

 لایحه تشکیل استان کرمان جنوبی در دولت به تصویب رسیده است

نماینده مردم جیرفت در مجلس با بیان اینکه لایحه تشکیل استان کرمان جنوبی در دولت به تصویب رسیده و باید به مجلس ارجاع شود، گفت: مقدمات تشکیل استان کرمان جنوبی در کمیسیون امور داخلی کشور اعم از استعلامات و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته است تا کار سریع‌تر پیش رود.

به گزارش نمایندگان ما، ​​​​​​ذبیح الله اعظمی ساردوئی نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از سفر رئیس جمهور به کرمان و برقراری میز خدمت در جیرفت و شنیدن مشکلات و دغدغه های مردم گفت: رئیس جمهور با هلی کوپتر به شهرستان های جنوبی کرمان آمد و طوفان شن هم نتوانست مانع او برای ادامه بازدیدها شود.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه علیرغم وعده های دولت های قبل برای محرومیت زدایی از طریق تقسیم استان پهناور کرمان، این اقدام صورت نگرفت، عنوان کرد: سال ۹۹ طرح تفکیک استان کرمان برای شکل گیری استانی تحت عنوان کرمان جنوبی را به کمیسیون امور داخلی کشور دادم، با این حال دولت نیز لایحه این موضوع را جداگانه تنظیم کرد و تیرماه بود که در هیأت دولت مصوب شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس در ادامه با اشاره به بازدیدهای رهبر معظم انقلاب از استان کرمان، اظهار کرد: ۲۲ مرداد ۵۷ رهبری از این استان بازدید کردند و در سال ۸۴ نیز دیداری در جیرفت داشتند و وقتی مردم درخواست تفکیک استان را مطرح کردند، ایشان گفتند اول زیرساخت ها تکمیل شود که اکنون از آن زمان بیش از ۲۰ سال گذشته است.

اعظمی ساردوئی ادامه داد: امسال رئیس جمهور نیز خبر از تفکیک استان کرمان داد که البته باید لایحه مربوط به آن به صحن کمیسیون بیاید و نمایندگان به عنوان تصمیم گیرنده نهایی در این خصوص اظهار نظر کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در ادامه با بیان اینکه لایحه دولت باید به مجلس بیاید و از طرح نمایندگان نیز در زمان بررسی آن استفاده شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس تمام مقدمات اعم از استعلامات و بررسی تمام زوایا را صورت داده،  کار یک سال جلو افتاده و با سرعت بیشتری به صحن مجلس خواهد رسید.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان درباره این طرح عنوان کرد: استان کرمان با ۱۱ درصد وسعت کشور به عنوان پهناورترین استان و از نظر جمعیتی رتبه نهم را دارد و فاصله بین شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه استان کرمان بیش از ۸۰۰ کیلومتر است که باعث خسارات زیاد به خصوص تضییع حقوق شهروندان مناطق دوردست نسبت به مرکز استان شده و توزیع نامتوازن را نیز رقم زده است از این رو لازم است استان کرمان جنوبی تشکیل تا مشکلات مربوطه برطرف شود.

انتهای پیام

کد خبر 8172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =