کد خبر 8257
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴

حاجی پور در گفت‌وگو با نمایندگان ما:

اجرای رتبه بندی با قانون همخوانی ندارد/ ۷۰ هزار معلم طرح مهرآفرین در اجرای رتبه بندی لحاظ نشده‌اند

اجرای رتبه بندی با قانون همخوانی ندارد/ ۷۰ هزار معلم طرح مهرآفرین در اجرای رتبه بندی لحاظ نشده‌اند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: در تدوین آیین‌نامه رتبه‌بندی، دولت قانون را به صورت کامل اجرا نکرده است. این امر قابل قبول مجلس و نمایندگان نیست.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نمایندگان ما، گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس یازدهم نهایی و به قانون تبدیل شد. انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش طبق مصوبه مجلس قانون رتبه‌بندی معلمان را اجرا کند.

وی افزود: تدوین آیین‌نامه و اجرای رتبه‌بندی معلمان بر اساس قانون مجلس نیست و بر اساس رتبه‌های مندرج در احکام معلمان عمل کرده است در صورتی که اجرای رتبه‌بندی باید با قانون همخوانی داشته باشد.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به معلمان طرح مهرآفرین تصریح کرد:  ۷۰ هزار معلم طرح مهرآفرین در اجرای آیین‌نامه رتبه‌بندی لحاظ نشده‌اند در صورتی که بنابر آمار ارائه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، این گروه از معلمان در دایره قانون رتبه‌بندی قراردارند و بودجه لازم برای رتبه‌بندی این گروه در قانون رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی و در نظر گرفته شد.

وی با انتقاد از لحاظ نشدن قانون رتبه‌بندی برای معلمان طرح مهرآفرین ادامه داد: مجلس قانون رتبه‌بندی را برای تمامی معلمان که در رسته آموزشی قراردارند و دارای حکم حقوقی هستند تصویب کرده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: بودجه ۳۸ هزار میلیارد تومانی اجرای رتبه‌بندی بر اساس آمار اعلام شده وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شد.

وی با افزود: در تدوین آیین‌نامه رتبه‌بندی، موارد پیش بینی شده در قانون مجلس لحاظ نشده و دولت قانون را به صورت کامل اجرا نکرده است. دولت سرخود عمل می‌کند و تغییر آیین‌نامه رتبه‌بندی قابل قبول مجلس و نمایندگان نیست.

انتهای پیام

کد خبر 8257

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =