کد خبر 8303
۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴

ذوالنوری:

آژانس باید به اراجیف خود درباره پرونده پادمان پایان دهد/ ما درباره واقعیت توضیح می‌دهیم نه هر آن چیزی که آنها علاقمند باشند

 آژانس باید به اراجیف خود درباره پرونده پادمان پایان دهد/ ما درباره واقعیت توضیح می‌دهیم نه هر آن چیزی که آنها علاقمند باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه آژانس قبل از توافق وین باید به اراجیف خود درباره پرونده پادمان پایان دهد، گفت: ایران از توضیح استنکافی ندارد منتهی ما درباره واقعیت توضیح می‌دهیم نه هر آن چیزی که آنها علاقمند باشند.

به گزارش نمایندگان ما، مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات مدیر کل آژانس انرژی اتمی مبنی بر اینکه مختومه کردن پرونده PMD منوط به ارائه توضیحات از سوی ایران است، گفت: ایران از توضیح استنکافی ندارد منتهی ما درباره واقعیت توضیح می‌دهیم نه هر آن چیزی که آنها علاقمند باشند. آنها نباید به ادعاهای بی اساس رژیم صهیونیستی تکیه کنند زیرا ممکن است هر کشوری در آینده درباره هر کشوری اظهار نظر کند، مجامع بین المللی نباید متاثر از خصومت‌های کینه توزانه و بدون پایه و اساس باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از شروط جمهوری اسلامی ایران برای توافق وین، مختومه اعلام کردن پرونده پادمان است، آژانس قبل از امضای توافقنامه وین می‌تواند به تهران سفر کند و یا با ایران صحبت کند، ما هیچ گاه حقایق را کتمان نکردیم بلکه همیشه واقعیات را در اختیار بازرسان آژانس قرار دادیم.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر منافقین، تروریست‌ها و دشمنان اقدام به شیطنت و یا سندسازی کنند، جموری اسلامی ایران خود را موظف نمی‌داند که بازیچه دیگران باشد، در واقع بر مواضع محکم و واقعی خود اصرار می‌کند و محکم ایستاده است، بنابراین آنها نمی‌توانند این موضوع را بهانه‌ای برای امضا نکردن تفاهم وین قرار دهند.

ذوالنوری ادامه داد: ایران اصرار دارد قبل از توافق وین به اراجیفی که درباره سایت‌های هسته‌ای تورقوزآباد، مریوان، آباده و ورامین مطرح می‌کنند، پایان دهند و مختومه کردن پرونده پادمانی ایران در آژانس را  اعلام کنند سپس ما توافق وین را امضا خواهیم کرد. یکی از شروط ایران، اتمام و خاتمه دادن به این مسئله است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما با امضای توافق، تعهداتی را به طرف مقابل خواهیم داد و اگر آنها این پرونده را مختومه اعلام نکنند، ممکن است بعد از امضای توافق به همین بهانه‌های واهی تحریم‌ها را علیه ملت اعمال کنند لذا ما نمی‌خواهیم این اتفاقات رخ دهد یا در امضای توافق صوری عمل کنیم. ما نمی‌خواهیم تعهدی را بپذیریم اما تحریم بر دوش ملت بماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: توافق باید به شکلی انجام شود که مشکلی برای اقتصاد و معیشت مردم پیش نیاید و بهانه‌ای برای بازگرداندن تحریم‌ها باقی نماند.

انتهای پیام

کد خبر 8303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =