کد خبر 8649
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

عمویی:

اگر پرونده پادمانی باز بماند باعث عدم پایداری توافق هسته ای خواهد شد

اگر پرونده پادمانی باز بماند باعث عدم پایداری توافق هسته ای خواهد شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر پرونده موضوعات پادمانی باز بماند به جهت شیطنت‌هایی که ممکن است شکل بگیرد باعث عدم پایداری توافق خواهد شد.

به گزارش نمایندگان ما، ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت پایان یافتن موضوعات پادمانی اظهار داشت: بسته شدن پرونده موضوعات باقی مانده همکاری های پادمانی در این مرحله به این دلیل مهم است که اگر این پرونده باز بماند به جهت شیطنت‌هایی که ممکن است شکل بگیرد باعث عدم پایداری توافق خواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی به این جهت مذاکرات را دنبال می کند که به یک توافق پایدار و سود آور دست پیدا کند  و در صورتی که به یک توافق غیر پایدار دست پیداکنیم ادامه مذاکرات از منطق خالی است به همین جهت ما فکر می کنیم باز ماندن پرونده پادمانی به چالشی برای پایداری توافق هسته ای تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: در عین حال باید توجه کرد موضوعات باقی مانده مبهم است و به اینکه آژانس به گزارشات بی‌اعتبار سرویس‌های جاسوسی استناد کرده،  منتقد هستیم و فکر می کنیم این نوع رفتارها حاصل نگاه سیاسی به جای نگاه فنی به پرونده هسته‌ای ایران است.

وی در پایان تصریح کرد: ما بیشترین همکاری ها را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشتیم و بیشترین بازرسی ها از کشورمان انجام شده و نزدیک یک پنجم کل بازرسی ها از ایران انجام شده ولی سوال اساسی این است که هرقدر همکاری را بیشتر انجام دادیم سوالات آژانس پایان نیافته لذا تاکید داریم این پرونده باید به یک نقطه جمع بندی برسد و پس از آن اگر توافقی شکل بگیرد حداقل از یکی از جنبه های ناپایداری خالی خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 8649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =