کد خبر 8417
۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

شهریاری در گفت‌وگو با نمایندگان ما مطرح کرد

ناهماهنگی در اجرای طرح دارویار/ همچنان هزینه دارو از جیب بیماران پرداخت می‌شود

ناهماهنگی در اجرای طرح دارویار/ همچنان هزینه دارو از جیب بیماران پرداخت می‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در اجرای طرح دارویار ناهماهنگی وجود دارد و  با آنچه که رئیس جمهور تاکید کرد، فاصله زیادی دارد. زیرا کمبود دارو  افزایش قیمت و پرداخت از جیب بیماران هم‌چنان باقی است.

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به نمایندگان ما، گفت: مجلس اجرای طرح دارویار را به دولت واگذار کرده است که هر طور صلاح می‌داند در این زمینه عمل کند.  

وی افزود: دولت مختار است طرح دارویار را یا با تخصیص ارز ترجیحی یا ای پی اس اجرا کند و منابع مالی این طرح نیز به صورت ریالی در قانون بودجه ۱۴۰۱ تخصیص داده شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: طرح دارویار باید از ابتدای سال اجرایی می‌شد که به دلایلی اجرای آن چهار ماه به تعویق افتاد و بیماران در طول این مدت از جیب خود هزینه کرده‌اند.

شهریاری یا بیان اینکه مجلس اجرای این طرح را از وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو پیگیری می‌کند و اقدامات خوبی طی این مدت صورت گرفته است در عین حال اضافه کرد: اما تمام مشکل حل نشده و رضایتمندی مردم به دست نیامده  و راه دور و درازی در پیش است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: هنوز کشور با کمبود بعضی داروها هنوز روبرو است و بعضی داروها هنوز در لیست بیمه‌ها قرار نگرفته  و هزینه‌های زیادی بر دوش مردم  است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با آنچه که رئیس جمهور تاکید کرد، فاصله زیادی دارد. نظر رئیس جمهوری بر این بود که دارو کمبود و افزایش قیمت و پرداخت از جیب بیماران نداشته باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه هنوز طرح کاملا محقق نشده است، ابراز امیدواری کرد که هم منابع مالی این طرح تامین شود هم بیمه‌ها هماهنگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

شهریاری یادآور شد: تامین اجتماعی پرداخت‌های خود در این زمینه را انجام نداده است. تمام بیمه‌ها باید کار کنند و سازمان برنامه و بودجه برای این طرح پول تزریق کند و نظارت‌ها بر اجرای این طرح جدی باشد امیدواری در این زمینه به وجود آید.

وی افزود: فقط با آیین‌نامه و بخشنامه اجرای این طرح محقق نمی‌شود و نارضایتی جدی‌تری به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

کد خبر 8417

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =