کد خبر 8545
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳

قالیباف:

بوشهر پیشانی مبارزه با استبداد و استعمار است

بوشهر پیشانی مبارزه با استبداد و استعمار است

رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر پیشانی مبارزه با استعمار و استبداد در کشور است، گفت: مشکلات اقتصاد مردم چه در بُعد تجارت و چه در بُعد شیلات مربوط به سواحل جنوبی ما است که راهکارهای مشخصی برای هر کدام از مشکلات داریم و یقیناً حل آنها را در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده مدنظر قرار خواهیم داد.

به گزارش نمایندگان ما، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه ۱۰ شهریورماه) در ادامه نظارت ستادی از استان بوشهر دقایقی پیش وارد فرودگان بوشهر شد و مورد استقبال رسمی، احمد محمدی زاده استاندار، غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و مجمع نمایندگان استان و سایر مسئولان استانی بوشهر قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در فرودگاه و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اهداف این سفر، حضورم در مراسم شهید رئیسعلی دلواری بود، این افراد نماد مبارزه با استعمار و استبداد هستند و این استان پیشانی مبارزه با استعمار و استبداد در دوران تاریخ معاصر چندصدساله تا به امروز است. من لازم دیدم، به مناسبت این ایام به این استان سفر و قدرشناسی کنم، همچنین در کنار این، وظیفه ماست که مسائل استان با اولویت حل مشکلات مردم در آستانه برنامه هفتم و طبیعتاً بودجه سال آینده بررسی شود؛ تا از این فرصت در مجلس برای رفع آنها استفاده کنیم. البته هم باید به زیرساخت های استان و هم به صنایعی که بیشتر نقش ملی دارند توجه کنیم.

قالیباف گفت: نقش جدی و اساسی بوشهر در اقتصاد ملی کشور یک واقعیت است؛ حین بازدیدی که امروز از منطقه عسلویه داشتیم توجه مان به زیرساخت های استان و مسائلی که مردم دارند بود. و در بازدید از یکی از فازهای عسلویه مسائل مربوط به زندگی مردم، مشکلات و آلودگی هوای این منطقه، مشکلات بندر و بخش تجاری بوشهر مورد توجه قرار گرفت.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه البته با شناختی که من دارم، علیرغم ظرفیت هایی که وجود دارد، مشکلات اقتصادی مردم چه در بُعد تجارت و چه در بُعد شیلات مربوط به سواحل جنوبی ما است، تصریح کرد: راهکارهای مشخصی برای هر کدام از مشکلات داریم و در این سفر مخصوصاً به حوزه اشتغال و کمک به زندگی و معیشت مردم توجه خواهیم کرد، یک بخش از مشکلات هم زیرساخت های مسائل آب شرب این منطقه است که لازم است اقدامات لازم انجام شده و از فرصت های موجود بهره کافی ببریم.

قالیباف افزود: توجه به مسائل جاده ای، به ویژه حمل و نقل ریلی نیز از موضوعات مهم است و همچنین فرصت مناسبی است که می تواند در آینده کارساز باشد. امیدوارم در این فرصتی که در استان هستیم با نمایندگان و استاندار مسائل را به یک جمع بندی برسانیم و این وظیفه ما است که انشاالله از استان هایی که چنین فرصت هایی دارند و می توانند هم مشکلات خود را حل کنند و هم ظرفیت اقتصاد ملی ما رونق ببخشند، استفاده کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 8545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =