کد خبر 8579
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

فروردین:

رسیدگی به وضعیت مسکن برای دولت از نان شب واجب تر است

رسیدگی به وضعیت مسکن برای دولت از نان شب واجب تر است

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس با انتقاد از وضعیت بازار مسکن و اجاره بها گفت: رسیدگی به وضعیت مسکن برای دولت از نان شب واجب تر است.

به گزارش نمایندگان ما، محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت بازار مسکن و اجاره بها، عنوان کرد: با توجه به بازدیدهایی که در روزهای سرکشی به حوزه انتخابیه داشتیم، وضعیت مسکن و اجاره بها به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مردم نسبت به این موضوع شدیداً گلایه مند هستند.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس با بیان اینکه قیمت مسکن و اجاره بها به شدت به مردم فشار آورده است، افزود: متأسفانه این افزایش قیمت‌ها منجر به حاشیه نشینی شده که تبعات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی بسیاری به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: بسیاری از مردم در شرایطی که در فصل بازگشایی مدارس قرار داریم، با مشکل تأمین مسکن خود مواجه شده‌اند و حل معضل مسکن نیاز به ورود جدی دولت دارد.

فروردین با تأکید بر اینکه گسترش حاشیه نشینی در کشور قطعا آسیب‌های زیادی به دنبال دارد، تصریح کرد: بانک‌ها باید تسهیلات و وام‌های متقاضیان را به سرعت در اختیار آن‌ها قرار دهند تا مردم بیش از این با مشکل مواجه نشوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه متأسفانه بانک‌ها در اختصاص وام‌های کم بهره به مردم تعلل می‌کنند، گفت: تأمین مسکن برای مردم و رسیدگی به این معضل باید ضروری ترین اولویت دولت باشد و تا چند روز آینده دولت یک تحرک جدی در این حوزه داشته باشد و ما بتوانیم پاسخگوی مشکلات مردم باشیم.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور باید شخصا به این موضوع ورود کند و به بانک‌ها دستور اعطای وام‌های کم بهره به متقاضیان مسکن دهد تا از این طریق نیازهای مردم برطرف شود. در حال حاضر زمین و مسکن به اندازه‌ای که رافع نیاز مردم باشد، وجود دارد ولی قیمت‌ها به قدری سرسام آور است که مردم قادر به اجازه و رهن مسکن نیستند، لذا رئیس جمهور باید وزیر اقتصاد را مأمور کند تا بانک‌ها نقدینگی مورد نیاز مردم را از طریق تسهیلات کم بهره جبران کنند.

فروردین، رسیدگی به وضعیت مسکن را برای دولت از نان شب واجب تر دانست و گفت: این وضعیت به ویژه در شهرستان‌هایی که مردم به لحاظ اقتصادی در تنگنا بوده و اقتصاد آن‌ها پس از خشکسالی و رکود کشاورزی با مشکل جدی مواجه شده است وخیم‌تر بوده و دولت باید توجه بیشتری به این شهرستان‌ها داشته باشد.

انتهای پیام

کد خبر 8579

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =