کد خبر 8652
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

سیاهکلی:

زیان‌ده بودن تولید برخی خودروها نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت باشد/ هزینه‌های تولید واقعی نیست

زیان‌ده بودن تولید برخی خودروها نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت باشد/ هزینه‌های تولید واقعی نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه زیان‌ده بودن تولید برخی خودروها نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت باشد، گفت: در حال حاضر خودروسازان هزینه‌های تولید را محاسبه و بالا بودن هزینه‌ها را اثبات می‌کنند حال آنکه این هزینه‌ها واقعی نیست و هزینه‌هایی است که به این صنعت تحمیل می‌شود.

به گزارش نمایندگان ما، لطف الله سیاه کلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر افزایش کارخانه‌ای قیمت خودروهای زیان‌ده، گفت: رشد هزینه تولید نباید به معنای افزایش قیمت خودرو باشد زیرا بسیاری از افزایش هزینه‌ها ناشی از سوءمدیریت و سوءاستفاده است.

وی با بیان اینکه اگر به دقت صنعت خودروسازی و موارد مرتبط با آن بررسی شود، مشخص خواهد شد که وضعیت بدتر از تخلفات فولاد مبارکه است، افزود: باید به این پرسش پاسخ داد که چرا در کشور ما که هزینه تامین گاز یا حقوق کارگران بسیار ارزان‌تر از کشورهای اروپایی، چین و ژاپن است، خودرو باکیفیت پایین‌تر از این کشورها تولید و با قیمتی گرانتر به فروش می‌رسد؟ این وضعیت نشان می‌دهد ما در مدیریت مناسبی در هزینه‌ها نداریم به طور مثال در این صنعت شرکت‌های صوری ایجاد شده که در این شرکت‌ها هیات مدیره‌ها حقوق‌های بالایی دریافت می‌کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس اضافه کرد: وزارت صمت باید به جای اینکه با افزایش هزینه‌های تولید، قیمت خودرو را بالا ببرد، یک بار منصفانه موضوع هزینه‌های تولید خودرو را بررسی کند؛ هزینه‌های واقعی و منصفانه تولید باید از مشتری دریافت شود اما دریافت هزینه‌های سربار از جیب مشتری غش در معامله است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: زیان‌ده بودن تولید برخی خودروها نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت باشد؛ در حال حاضر خودروسازان هزینه‌های تولید را محاسبه و بالا بودن هزینه‌ها را اثبات می‌کنند حال آنکه این هزینه‌ها واقعی نیست و هزینه‌هایی است که به این صنعت تحمیل می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر 8652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =