کد خبر 9118
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸

شریعتی:

کمیسیون انرژی حمایت خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور ادامه می دهد

کمیسیون انرژی حمایت خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور ادامه می دهد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی اقدامات صورت گرفته به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان با حضور مسئولان ذی ربط در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و تاکید کرد:قطعا کمیسیون انرژی مجلس در حوزه صنعت آب، برق، نفت، گاز، پتروشیمی و مشتقات حوزه انرژی به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک خواهد کرد.

به گزارش نمایندگان ما، مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوعش تصریح کرد: در جلسه امروز کمیسیون دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور یافتند. ضمن ارائه گزارشی از اقدامات ستاد و حمایت صورت گرفته از شرکت‌های دانش بنیان، به آیین نامه‌هایی که با همکاری ستاد در هیات دولت در حوزه صنعت آب و برق تصویب شده است اشاره کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تصویب مبلغ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و مبلغ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی مجلس به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اصلاح الگوی مصرف انرژی، این ستاد آیین‌نامه‌های این قانون را در هیات دولت تصویب کرده است تا مشخص شود منابع مذکور  چگونه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فناوری‌های مورد نیاز کشور هزینه می‌شوند.  

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آیین‌نامه ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان که مرتبط به حوزه صنعت برق است نیز با همکاری این ستاد به تصویب هیات وزیران رسیده است. اکنون با توجه به پیش‌بینی منابع در  قوانین دائمی و قانون بودجه کشور شرایط خوبی برای  شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده است؛ چراکه این شرکت‌ها می‌توانند از منابع فوق استفاده کرده و محصولات خود را ارتقاء دهند. ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌ های اجرایی موضوع مورد نظر مسئولان ستاد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: قطعا کمیسیون انرژی مجلس در حوزه صنعت آب، برق، نفت، گاز، پتروشیمی و مشتقات حوزه انرژی به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک خواهد کرد و این موضوع را به صورت مستمر پایش و پیگیری می‌کند. کمیسیون انرژی حمایت خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور ادامه می دهد.

انتهای پیام

کد خبر 9118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =