کد خبر 9238
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

با تصویب قانون مرتبط با تجمعات؛

مردم می‌توانند اعتراضات خود را بدون سوء استفاده معاندین مطرح کنند

مردم می‌توانند اعتراضات خود را بدون سوء استفاده معاندین مطرح کنند

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به ضرورت تبیین و اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی، گفت: با تصویب قانون مرتبط با تجمعات، مردم و صنوف مختلف می‌توانند اعتراض یا انتقادات خود را مطرح کنند بدون آنکه این اعتراضات مورد سوء استفاده جریان علیه ایران و اسلام قرار گیرد.

به گزارش نمایندگان ما، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی و اراده مجلس برای تدوین قانون تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، گفت: اصل بیست و هفتم از اصول مترقی است اما متاسفانه تاکنون موادی که این اصل را تبیین و روشن کند، وضع نشده هرچند لازم و ضروری است.

وی افزود: با تصویب قانون مرتبط با تجمعات، مردم و گروه‌ها و صنوف مختلف می‌توانند اعتراض یا انتقادات خود را مطرح کنند بدون اینکه اعتراضات مورد سوء استفاده جریان‌های علیه ایران، اسلام و ارزش‌های کشور قرار ‌گیرد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یادآور شد: تاکنون به این اصل قانون اساسی پرداخته نشده و به نظر می‌رسد با تحولات و تحرکات اخیر در کشور اجرای این اصل و تدوین قانون تجمعات لازم و ضروری باشد.

غضنفرآبادی با بیان اینکه دولت برای تعیین تکلیف این موضوع و ارائه لایحه به مجلس اعلام آمادگی کرده است، گفت: نمایندگان هم می‌توانند طرح بنویسند. مجلس یازدهم اراده دارد تا این موضوع را به سرانجام برسد البته تراکم کار مجلس زیاد است ولی این موضوع هم ضروری است.

بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی؛ تشکیل اجتماعات و راه پیمایی ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است.

انتهای پیام

کد خبر 9238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    اینستا و.توییتر و بعضی چیزهای دیگهد مصرف جهانی دارند و.شما حق ندارید ان راراز ملت ایران بگیرید اما واتساپ در هر کشوری مصرف داخلی دارد میشود جایگزین داخلی برای آن کذاشتد