کد خبر 9259
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

رحمانی در نطق میان دستور:

باید همان روش پیامبر را در اخلاق مدیریتی و در اخلاق حکومت مداری پیاده کنیم

باید همان روش پیامبر را در اخلاق مدیریتی و در اخلاق حکومت مداری پیاده کنیم

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس گفت: دولت محترم؛ ما باید انتقادپذیر باشیم و همان روش و شیوه پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را در اخلاق مدیریتی و حکومت مداری پیاده کنیم.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۴ مهرماه) ضمن قرائت آیه"فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ"، گفت: هفته وحدت و ولادت با سعادت و سراسر نور پیامبر بزرگ اسلام(ص) فرزند بزرگوارش امام جعفر صادق (ع) را خدمت تمام جهانیان، شیعیان و برادران اهل سنت تبریک می گویم.

وی با قرائت آیه ۲۹ سورۀ فتح (مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم)، ادامه داد:"یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ الکُفّارَ وَالمُنافِقینَ وَاغلُظ عَلَیهِم"حوادثی که در این تاریخ اتفاق افتاده بیانگر کینه توزی و دشمنی نظام سلطه و عداوت بی حدو  حساب این نامردان وکسانی که با اصل نظام و انقلاب و اسلام دشمنی دارند، است.

نماینده تاکستان در مجلس مطرح کرد: باید به آمریکا بگوییم همانطور که حضرت امام فرموده "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" ما چتربازان  آمریکا را دفن خواهیم کرد.  آمریکا این فکر را از سر بیرون ببرد که به ایران مستشار به ایران بفرستد و در تعیین دولت در مجلس دخالت داشته باشد. ما برای این انقلاب  شهید سلیمانی ها را داده ایم.

رحمانی خطاب به جوانان کشور تاکید کرد: جوانان کشور؛ نظام جمهوری اسلامی به وجود شما افتخار می کند. شما آیندگان این انقلاب و قلب آن هستید؛ حواستان بایستی جمع باشد. نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره خون هزاران شهید و هزاران اسیر و جانباز و شهدای پرورش یافته مکتب امام(ره) مانند شهید فهمیده ها است.

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدانید که در دنیای اسلام و در دنیا فعلی هیچ کس به اندازه مقام معظم رهبری که فرمایشات شان در تمام تاریخ راهگشای ملت است؛ دلش برای انسان و بشر، برای محرومین و برای بشریت نمی سوزد. حواستان باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به دولت تاکید کرد: دولت محترم؛ ما باید انتقادپذیر باشیم و انتقادات را بپذیریم. باید همان روش و شیوه پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را در اخلاق مدیریتی و در اخلاق حکومت مداری پیاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: از دولت برای تلویح لایحه حقوق شاغلان و بازنشستگان متشکریم، تاکید می کنیم که هم چنان که در توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه آمده است؛ منابع این افزایش حقوق باید از محل صرفه جویی دولت تامین شود، درغیر این صورت تورم ناشی از این لایحه، به خصوص اگر از منابع بانک مرکزی باشد قابل تحمل نخواهد بود.

رحمانی با اشاره به معرفی صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی کار، ادامه داد: از رئیس جمهور به دلیل معرفی وزیر جدید پیشنهادی برای وزارت تعاون در نزدیکترین و سریعترین زمان تشکر می کنم؛ آقای مرتضوی را در مسئولیت های قبلی در ادوار مختلف مجلس از نزدیک می شناسم. مدیریت قوی، انگیزه بالا، سلامت نفس، پاکدستی از خصوصیات وی است. امیدوارم با رای بالا،  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از وزارتخانه‌های مهم است را به سامان برسانیم.

وی تاکید کرد: از وزیر جدید می خواهیم؛ به لطف خدا و با اغنای نمایندگان، نجات صندوق های بازنشستگی، ساماندهی صندوق ها، مسئله اشتغال جوانان، اشتغال زنان سرپرست خانوار، مسئله وام های خوداشتغالی برای روستاییان را مورد توجه قرار دهد.

نماینده تاکستان در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه، خاطرنشان کرد: چند نکته را از مسئولان استان، شهرستان و دولت می خواهم؛ تامین آب کشاورزی، آب شرب و اصلاح شاخص های استان برای شهرستان تاکستان از اولویت ها و خواسته های اساسی ما است.

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توزیع عادلانه اعتبارات هم در سطح کشور برای مناطق محروم و هم درسطح استان برای همه شهرستان ها مورد توجه است. بیمارستان های تاکستان و استان قزوین به شدت با کمبود نیروی پزشک در قسمت های بیهوشی و جراحی قلب موجه است. شهرستان تاکستان که بیمارستان آن ۵۰۰ هزار نفر را در استان زیر پوشش قرار می‌دهد، فاقد دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی است. ضمن تشکر از وزیر بهداشت که دستورات خوبی را دادند در این زمینه اقدامات اساسی را انجام دهند.

انتهای پیام

کد خبر 9259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =