کد خبر 9315
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵

جلال زاده:

نمی‌توان‌ کشوری مانند ایران را که با ۱۵ کشور همسایه است، تحریم کرد

نمی‌توان‌ کشوری مانند ایران را که با ۱۵ کشور همسایه است، تحریم کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نمی‌توان‌ کشوری مانند ایران را که با ۱۵ کشور همسایه است، تحریم کرد، گفت: منافع کشورهای اروپایی نیز با پیروی از تحریم‌ها تامین نمی‌شود و دنیا به استانداردهای دوگانه اروپا اعتراض دارد.

به گزارش نمایندگان ما، وحید جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز(سه شنبه، ۲۶ مهر ماه) با لادیسلاو بالک سفیر اسلواکی در تهران، دیدار و گفتگو کرد.

جلال زاده در ابتدای این دیدار بر ضرورت گسترش و تعمیق روابط پارلمانی بین ایران و اسلواکی تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از گفتگوی میان نمایندگان ایران و اسلواکی استقبال می‌ کند و امیدواریم که شاهد تبادل هیأت های پارلمانی بین دو کشور باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، گفت: نمی توان‌ کشوری را که با ۱۵ کشور همسایه است، تحریم کرد. منافع کشورهای اروپایی نیز با پیروی از تحریم ها تامین نمی شود و دنیا به استانداردهای دوگانه اروپا اعتراض دارد.

وی در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشورمان خاطرنشان کرد: ما در جریان اغتشاشات اخیر در ایران شاهد برخوردهای دوگانه برخی کشورهای اروپایی بودیم و این امر موجب مخدوش شدن تصویر اروپا در ذهن مردم ایران شده است.

جلال زاده همچنین اظهار داشت: از نظر جمهوری اسلامی ایران، تروریسم در هرکجای دنیا که باشد محکوم است اما در برخی از کشورهای اروپایی، گروه های تروریستی آزادانه علیه جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به موضع جمهوری اسلامی ایران درخصوص جنگ روسیه و اوکراین اظهار کرد: ما با جنگ در هرکجای دنیا مخالفیم و هر گونه کمکی که بتوانیم برای پایان یافتن جنگ انجام می دهیم اما باید ریشه های جنگ مشخص شود.

سفیر اسلواکی در تهران: علاقمندی اسلواکی به توسعه و تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران

لادیسلاو بالک سفیر اسلواکی نیز در این دیدار گفت: اسلواکی علاقمند به توسعه و تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران است و از تقویت روابط پارلمانی با مجلس شورای اسلامی حمایت می کند.

وی در ادامه با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین گفت: به رغم مخالفت اسلواکی با جنگ، این اتفاق افتاد. ما به عنوان جزوی از ناتو، به دنبال درگیر کردن سایر کشورها در جنگ نیستیم و صرفا قصد دفاع از خودمان را داریم.

سفیر اسلواکی در پایان ضمن اشاره به استانداردهای دوگانه اروپا گفت: این موضوع نیاز به بررسی و گفتگوی بیشتری دارد و ما درخصوص این موضوع عمیق‌تر فکر می کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 9315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =