کد خبر 9402
۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

فلاحی:

محدود کردن دانشگاه فرهنگیان موجب کمبود ۲۶۰ هزار معلم در کشور شده است

محدود کردن دانشگاه فرهنگیان موجب کمبود ۲۶۰ هزار معلم در کشور شده است

نماینده‌ مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۲۶۰ هزار معلم در کشور و ۴۰۰۰ معلم در استان همدان کم داریم.

به گزارش نمایندگان ما، احمدحسین فلاحی نماینده‌ مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به اینکه متأسفانه آنقدر در حوزه فرهنگ جوانان کار نشد که فرهنگ به امنیت گره خورد، افزود: اردوگاه‌ها در سال‌های گذشته رها شده و آموزش و پرورش را نیز رها کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان را محدود کرده و جذب معلم را به تاخیر انداختیم و حال با مشکلات زیادی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۶۰ هزار معلم در کشور و ۴۰۰۰ معلم در استان همدان کم داریم.

فلاحی با اشاره به اینکه در استان همدان طرح امین مورد استقبال قرار نگرفته است، عنوان کرد: عدم جذب معلم در همدان سبب شد استان پذیرای مهاجران معلم باشد که این موضوع مشکلاتی را رقم زد.

وی ادامه داد: اماکنی که در شهر استفاده نمی‌شود و گاهی پروانه ساخت هم ندارند باید در راستای فعالیت‌های فرهنگی‌ مورد استفاده قرار گیرند، همچنین زیر ساخت‌ها در شهر آماده نیست و باید در این راستا تلاش شود.

نماینده‌ مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دو سال شیوع کرونا آموزش و پرورش تعطیل شد، گفت: در این مدت آموزش و پرورش را رها کرده و بچه‌ها را به فضای مجازی فرستادیم.

فلاحی با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات مشخص شد در ایام همه‌گیری کرونا بیشترین فایل‌های غیراخلاقی توسط مربیان پرورشی ارسال شده است، گفت: در استان بخش‌های مربوط به دختران بیشتر رها شده است و به عنوان مثال هیات‌های مذهبی و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی بانوان جایی برای فعالیت ندارد.  

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی مربوط به خانم‌ها است اما آنها را رها کرده‌ایم، افزود: تمامی فعالیت‌های شهر باید پیوست‌های فرهنگی داشته باشند، همچنین باید یک درصد از بودجه‌های استان را به ساخت خانه‌های عالم اختصاص دهیم.

انتهای پیام

کد خبر 9402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =