کد خبر 9613
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

قالیباف:

دشمن به دنبال تبدیل اعتراض به اغتشاش و جنایت و داعش سازی نوین است

دشمن به دنبال تبدیل اعتراض به اغتشاش و جنایت و داعش سازی نوین است

رئیس مجلس با بیان اینکه دشمن به دنبال تبدیل اعتراض به اغتشاش و جنایت و داعش سازی نوین است، گفت: امیدوارم با تثبیت کامل امنیت، تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو آغاز شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای سالامی در نشست امروز (یکشنبه ۱۵ آبان ماه) و در نطق پیش از دستور گفت: حوادث و اتفاقات اخیر پیامی روشن به همراه داشت و بار دیگر نشان داد که گردانندگان اصلی اغتشاشات یعنی سیا، موساد و گروهک های پیرو آن ها، دنبال به نتیجه رسیدن مطالبات معترضین نیستند بلکه آنها با تبدیل اعتراض به اغتشاش و تبدیل اغتشاش به جنایت، داعش سازی نوینی را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: دشمنان ایران با مرزبانی مدافعان حرم به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی نتوانستند از طریق مرزها به کشور ما نفوذ کنند، اما آنها امروز از داخل، داعش را بازتولید کرده اند و تاسف اصلی آنجا است که عده ای از چهره های فرهنگی، هنری، ورزشی و یا سیاسی از این داعشِ نوین حمایت می کنند و امکان حیات آن را مهیا می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به این افراد توصیه می کنم به جای اینکه گوش خود را فقط به رسانه های لندن نشین بدهند کمی هم اخبار این جنایات را بشنوند تا واقعیت را ببینند.

قالیباف بیان کرد: ببینند که این داعشی های نوین مانند داعشی های سوریه و عراق بدون هیچ دلیلی مردم بی گناه را شکنجه می کنند و به قتل می رساندند و مثل آن ها با افتخار، فیلم جنایتشان را منتشر و روی آن تبلیغات می کنند. این ها اگر بتوانند به هیچ کس رحم نمی کنند، همانطوری که در فضای مجازی چنان خفقانی ایجاد کردند که هرکس غیر از خواسته آن ها عمل می کرد با بدترین اهانت ها مواجه می شد.

 وی بیان کرد: آن ها با این بهانه که نیروهای امنیتی، معترضین را می کشند سعی در توجیه جنایات خود دارند این در حالی است که نیروهای حافظ امنیت فقط مجهز به سلاح های ویژه مبارزه با اغتشاشات هستند. شهادت نیروهای پلیس و سایر نیروهای امنیتی در این مدت هم، دلیل این ادعا است. این نیروها جان خود را در مقابل این جنایتکاران سپر می کنند اما از سلاح گرم استفاده نمی کنند تا مردم در این میان آسیبی نبینند. ندیدن این واقعیت ها بلایی بدتر از داعش بر سر مردم خواهد آورد.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور عنوان کرد: همین جا ضروری است سخنی نیز با مسئولین امنیتی و رسانه ای مطرح کنم. مردم امروز از مسئولان، امنیت می خواهند و برای امنیت در جنگ ترکیبی نیازمند اقتدار هوشمند در میدان و بازنمایی کامل واقعیت، در افکارعمومی هستیم تا هم بهانه ای به دشمن برای داعش سازی داده نشود و هم کسی جرات رفتار داعشی نداشته باشد و معترضین نیز از اسارت فکری رسانه های داعش ساز آزاد شوند. همانطور که رهبرمعظم انقلاب هم فرمودند، ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم و دفاع در جنگ ترکیبی، پاسخی از جنس خودش را می طلبد. تجربه های گذشته به اندازه کافی بوده است که هرچه زودتر دستگاه های مسئول، خود را برای یک دفاعِ ترکیبی در برابرِ جنگ ترکیبی، بیشتر از قبل آماده کنند.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف این جنگ ترکیبی غافل کردن مسئولین اقتصادی از وظایف خودشان است. همانطور که رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند «این مسائل حواس شما مسئولین را پرت نکند و از کارهای اصلی و اساسی باز نمانید».مجلس آماده است تا در این راستا و بیش از پیش هر گونه کمکی به دولت نماید و انتظار داریم که مسئولین، دقت و نظارت بیشتری بر قیمت ها و بازار ارز داشته باشند.

رئیس مجلس گفت: در پایان ابراز امیدواری می کنم که هرچه زودتر امنیت در کشور بصورت کامل تثبیت شود تا تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی آغاز شود.

انتهای پیام

کد خبر 9613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =