کد خبر 9656
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

محمدبیگی:

۲۵ تا ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت طی یک سال گذشته اجرایی شده است

۲۵ تا ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت طی یک سال گذشته اجرایی شده است

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس گفت: تا کنون حدودا ۲۵ تا ۳۵درصد مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت طی یک سال گذشته اجرایی شده است که به نسبت نو بودن آن، آمار خوبی محسوب می‌شود اما سازمان برنامه و بودجه تاکنون عملا اعتبارات این قانون را لحاظ نکرده است.

به گزارش نمایندگان ما، فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز صبح امروز (دوشنبه۱۶ آبان ماه) درخصوص بررسی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از وزرا و نمایندگان مردم، گفت: باتوجه به وظیفه مجلس برای نظارت بر اجرای قوانین، فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در هماهنگی با ریاست قوه مقننه نشستی را با حضور ۵ نفر از وزراء برای پیگیری اجرای مفاد قانون مذکور برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست موضوع اصلی ادامه سیاست‌های جمعیتی در برنامه هفتم بود، ادامه داد: باتوجه به اینکه ابر چالش جمعیت تمامی موضوعات آینده کشور از جمله رشد اقتصادی، کمبود نیروی کار، بحران پدیده سالمندی، بحران پدیده تک فرزندی و عوارض روانی، اجتماعی و خانوادگی آن را در بر می‌گیرد در این نشست مقرر شد روح برنامه هفتم توسعه براساس سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین شود.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس اضافه کرد: باید زیر ساخت‌های لازم برای به‌زیستن مردم با تکمیل فرآینده‌های سامانه‌ای از جمله افزایش حقوق بر اساس حق عائله فرزندان، تامین مسکن، تامین اشتغال، تامین زیرساخت‌های آبی کشور و زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی در برنامه هفتم توسعه دیده شود تا شاهد جمعیت جوان، پویا و سالم برای کشور و آینده ایران باشیم.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه یکی از قانون‌هایی که به صورت ویژه بر اجرای آن توسط مجلس نظارت می‌شود قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است، عنوان کرد: ۲ عضو ناظر از میان نمایندگان عضو کمیسیون‌های بهداشت و درمان و اجتماعی مجلس در نشست های دبیرخانه ستاد ملی جمعیت حضور دارند و همچنین با توجه به اینکه ۴۳ ماده قانون مذکور به صورت کلی و ۳۴ ماده آن به صورت مستقیم در حوزه بهداشت و سلامت است کمیته جمعیت کمیسیون بهداشت نیز بر مواد قانونی حوزه بهداشت و سلامت نظارت می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی نیز بر مابقی تکالیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نظارت می‌کند، گفت: تا کنون حدودا ۲۵ تا ۳۵درصد مفاد قانون مذکور طی یک سال گذشته اجرایی شده است که به نسبت نو بودن آن آمار خوبی محسوب می‌شود. در حوزه اجرا نیازمند تخصیص اعتبار هستیم اما سازمان برنامه و بودجه عملا از میزان ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دیده شده تاکنون مبلغی را به دستگاه‌ها اختصاص نداده است که این موضوع یکی از مشکلات است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه برنامه ریزی چالش‌های عمده دستگاه‌ها نبود بودجه و عدم وجود برخی زیرساخت‌ها است، افزود: مجلس نیز طی آذرماه در یکی از نشست‌های نظارتی خود گزارش کاملی را در زمینه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر 9656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =