کد خبر 9701
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

گلرو:

ما امنیت کشورهای منطقه را امنیت خود می دانیم/ حضور برخی عناصر به نفع منطقه نخواهد بود

ما امنیت کشورهای منطقه را امنیت خود می دانیم/ حضور برخی عناصر به نفع منطقه نخواهد بود

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما امنیت کشورهای منطقه را امنیت خود می دانیم اما حضور برخی عناصر به نفع منطقه نخواهد بود.

به گزارش نمایندگان ما، عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز (سه‌شنبه ۱۷ آبان) با  «سیف محمد عبید الزعابی»، سفیر امارات در جمهوری اسلامی ایران که در چارچوب توافق برای از سرگیری روابط به تهران بازگشته است، دیدار و گفتگو کرد.

گلرو در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان گسترش روابط با کشورهای همسایه و منطقه بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست همسایگی معتقد به توسعه مناسبات فیمابین بوده و همواره از اینکه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف توسعه یابد استقبال کرده است.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به چالش‌های موجود در روابط فیمابین، گفت: ما امنیت کشورهای منطقه را امنیت خود می‌دانیم و از هیچ حمایتی در راستای توسعه امنیت در منطقه دریغ نمی‌ورزیم، اما حضور برخی عناصر به نفع منطقه نخواهد بود.

نماینده مردم سمنان در مجلس با اشاره به اینکه امروز امارات جزو کشورهای پیشرو در منطقه در حوزه‌های مختلف شده است، خاطر نشان کرد: اراده امارات و موقعیت منحصر به فرد ژئوپلیتیکی جمهوری اسلامی ایران، بهترین فرصت را برای ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور فراهم آورده است که باید به نحو مطلوب از آن بهره جست.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان بر آمادگی مجلس جهت همکاری در زمینه‌های مختلف موجود در روابط فیمابین پارلمانی تأکید کرد.

«سیف محمد عبید الزعابی»، سفیر امارات در تهران نیز در این دیدار، گفت: امارات در راستای ایجاد فصل جدید روابط خود با جمهوری اسلامی ایران، علاقمند به پیشبرد روابط دو جانبه و دستیابی به منافع مشترک دو کشور همسایه و منطقه است.

سفیر امارات در تهران در پایان تحولات آینده روابط فیمابین را مثبت ارزیابی و بر لزوم تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های موجود تأکید کرد.

گفتنی است، سیف محمد عبید الزعابی" از سال ۲۰۱۱ سفیر امارات در تهران بود ولی در سال ۲۰۱۵ امارات، اقدام به کاهش سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران کرد و سفیر خود را از تهران فراخواند.

انتهای پیام

کد خبر 9701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =