کد خبر 988
۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

دهقانی:

رای بالای نمایندگان به وزیران پیشنهادی نشانه انسجام و وحدت ملی است

رای بالای نمایندگان به وزیران پیشنهادی نشانه انسجام و وحدت ملی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رای بالای مجلس به وزیران پیشنهادی دولت، پیام وحدت ملی، انقلابی‌گری و محکم ایستادن مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان داخلی و خارجی است.

به گزارش نمایندگان‌ ما، الله‌وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای نمایندگان به کابینه سیزدهم، گفت: وزیران پیشنهادی برنامه‌های خود را برای هر وزارتخانه ارائه کردند و مخالفان و موافقان هم در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها بحث‌هایی را درباره برنامه‌های وزیران انجام دادند.

وی رای اعتماد به وزیران را غیرسیاسی عنوان کرد و افزود: همه نمایندگان حدود ۲ هفته درگیر برنامه‌های گزینه‌های پیشنهادی بودند و در نهایت آنچه که از صحن مجلس بیرون آمده خروجی خرد جمعی نمایندگان بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: گزینه‌هایی که رای بالا کسب کردند با برنامه‌های اقنایی و خوبی برای وزارتخانه‌های خود آمده بودند و با اقبال نمایندگان مواجه شدند.

دهقانی درباره تعامل دولت و مجلس گفت: تفاوتی نمی‌کند که چه افرادی در مجلس و دولت باشند، هر کدام از اینها شرح وظایفی دارند؛ مجلس نظارت، تقنین، سیاستگذاری و قانونگذاری و دولت هم کارهای اجرایی را بر عهده دارد و روند تعامل مجلس و دولت براساس همان روال گذشته همچنان ادامه خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: مجلس، دولت و قوه قضاییه هر کدام وظیفه خودشان را انجام می‌دهند و علاوه بر وظایف قانونی با یکدیگر تعامل دارند، مکمل هم هستند و به هم کمک می‌کنند تا ایرادها را رفع، نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف ‌کنند تا همه در خدمت نظام، اسلام و مردم و کشور باشیم.

پیام رای بالای نمایندگان، وحدت ملی و انقلابی‌گری است 

دهقانی درباره پیام رای حداکثری نمایندگان به کابینه سیزدهم، گفت: رای بالای مجلس به وزیران پیشنهادی دولت، پیام انسجام، وحدت ملی، انقلابی‌گری و محکم ایستادن مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان داخلی و خارجی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: پیام رای حداکثری بیانگر این است که مجلس و دولت کنار هم و در خدمت نظام و مردم قرار دارند و دست در دست هم برای رفع مشکلات روزمره مردم، ارتقاء جایگاه کشور از نظر تولید و حل مشکلات و معضلات اقتصادی تلاش خواهند کرد.

دهقانی ابراز امیدواری کرد تا با یاری خداوند و ذیل سایه رهبری‌ آگاهانه و پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب اسلامی، قوای سه‌گانه در کنار مردم بتوانند مشکلاتی که دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکار برای ما و مردم منطقه ایجاد کرده‌اند غلبه کنیم.

دهقانی همچنین تصریح کرد: انشالله بتوانیم مسائل و مشکلات منطقه را با کمک کشورهای منطقه و به دست توانمند مردم کشور حل و فصل کنیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی دو هفته‌ای گزینه‌های پیشنهادی کابینه سیزدهم چهارشنبه گذشته به ۱۸ وزیر پیشنهادی رای اعتماد دادند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =