کد خبر 9887
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

علیزاده:

نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در تامین حداقل های زندگی خود عاجز هستند

نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در تامین حداقل های زندگی خود عاجز هستند

نماینده مردم مراغه در مجلس یازدهم با انتقاد از تبعیض و بی عدالتی در پرداخت حقوق ها گفت: نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در تامین حداقل های زندگی خود عاجز هستند که لازم است اقدامی درخصوص رفع این مشکل انجام شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علی علیزاده نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) و در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش درخصوص نیروهای خدماتی این وزارتخانه گفت: قسمتی از نیروی انسانی آموزش و پرورش را نیروهای خدماتی تشکیل می دهند که متاسفانه شامل رتبه نشده و حقوق و مزایای بسیار پایین دریافت می کنند، بنابراین در تامین حداقل های زندگی خود دچار مشکل شده و اضافه کار و مزایای رفاهی دریافت نمی کنند. ضمن آنکه سابقه بیمه قبلی آنها در آموزش و پرورش لحاظ نمی شود، لذا لازم است وزیر آموزش و پرورش عنایت جدی به این عزیزان داشته باشد.

وی با تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارکنان ساختمان های مسکونی شامل سرایداران و نگهبانان مشاغل جدیدی هستند که در عصر جدید به وجود آمده اند، اما متاسفانه شامل بیمه تامین اجتماعی و حمایت قانون کار نمی شوند، لذا وزیر کار عنایت داشته باشد که این عزیزان نیز از مزایای بیمه و قانون کار استفاده کنند.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس با تذکر به رئیس جمهور درخصوص ناهماهنگی ها در پرداختی های کارکنان دولت افزود: این مسئله نوعی تبعیض و ناعدالتی به وجود آورده است و این ناعدالتی، عذاب آور شده و انگیزه کاری را از کارکنان گرفته است، چرا که امروزه حقوق ها از ۵ الی ۶ میلیون تومان تا ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان پرداخت می شود، لذا نهادهایی مانند آموزش و پرورش، شهرداری، وزارت کشور، ثبت احوال و نیروهای مسلح را شاکی کرده است.

علیزاده ادامه داد: در حالی این نوع شیوه پرداخت بین کارکنان و سازمان های مختلف دولتی وجود دارد که رئیس جمهور قول ارائه لایحه نظام پرداخت هماهنگ را داده بودند.

انتهای پیام

کد خبر 9887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    خدایی هم هست؟