کد خبر 9928
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

یوسفی در گفتگو با نمایندگان ما:

عملکرد ضعیف دولت در اخذ مالیات بر خانه‌های خالی/ از سوداگری مسکن جلوگیری شود

عملکرد ضعیف دولت در اخذ مالیات بر خانه‌های خالی/ از سوداگری مسکن جلوگیری شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: عملکرد دولت در اخذ مالیات بر خانه‌های خالی ضعیف بوده است، در حالی که یکی از راهکارهای رفع مشکل مسکن آن است که قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرا شود.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره روند اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، اظهار داشت: قانون مالیات بر خانه‌های خالی باید اجرایی شود.

وی تاکید کرد: راهکار حل مشکل مسکن این است که قانون جهش تولید مسکن اجرایی شود اما راهکار کوتاه‌مدت برای ساماندهی بازار مسکن آن است که از ظرفیت قانون مالیات بر خانه‌های خالی استفاده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید سوداگران از حوزه مسکن خارج شوند که این مسئله مستلزم اجرای دقیق قانون مالیات بر خانه‌های خالی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سال ۹۴ باید قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرا می‌شد، اما دولت قبل هیچ اعتقادی به این مسئله نداشت و این قانون بر زمین ماند.

یوسفی تاکید کرد: متاسفانه دولت سیزدهم هم در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی عملکرد ضعیفی داشته است، در حالی که باید دولت عزم جدی داشته باشد که تر سوداگری مسکن جلوگیری شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه ثبت املاک خالی باید برخط باشد و این مسئله مستلزم آن است که سیستم‌های اطلاعاتی مانند سامانه ثبت املاک و اسناد به صورت برخط اطلاعات مربوط به املاک افراد را در سامانه ثبت املاک خالی درج کند.

انتهای پیام

کد خبر 9928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =