کد خبر 9937
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

عسکری:

قانون امنیت غذایی به زودی اجرایی می‌شود/ قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی توسط دست‌اندرکاران و کارشناسان همین حوزه

قانون امنیت غذایی به زودی اجرایی می‌شود/ قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی توسط دست‌اندرکاران و کارشناسان همین حوزه

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه قانون امنیت غذایی مصوب مجلس به زودی اجرایی می‌شود، گفت: قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی توسط دست‌اندرکاران و کارشناسان همین حوزه انجام می‌شود.

به گزارش نمایندگان ما، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عصر شنبه ۲۸ آبان در شورای اداری فارس بیان کرد: دشمن تمام ظرفیت‌های خود را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی جمع کرده و می‌توان با نگاه هم افزایی و همکاری، زمینه از بین بردن این توطئه‌ها را ایجاد کرد.

او با بیان اینکه یکی از عوامل مهم جامعه موضوع امنیت غذایی است و مناقشاتی که در منطقه روی داد که شاهد افزایش اهمیت امنیت غذایی در منطقه هستیم،  یادآور شد: فارس دارای جایگاه ویژه‌ای در تامین امنیت غذایی ایران دارد و می‌تواند عاملی برای توسعه جامعه باشد.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت افزود: حوزه کشاورزی دارای چالش‌هایی است که اگر به این چالش‌ها توجه نشود مشکلات اساسی در این حوزه روی خواهد داد که از جمله این موضوعات می‌توان به نهاده‌های دامی اشاره کرد.

عسکری تاکید کرد: اگر سه استان کشور با برنامه حرکت می‌کردند، می‌توانستیم نیازهای نهاده‌های دامی کشور را برطرف کنیم. از جمله این استان‌ها که می‌توانستند این مشکل را برطرف کنند می‌توان به سیستان و خوزستان اشاره کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس قانون امنیت غذایی را در قالب ١۵ بند تصویب کرده است که به زودی اجرایی می‌شود، گفت: پیشتر شورای اقتصاد در حوزه قیمت گذاری محصولات کشاورزی اقدام می‌کرد، اما اکنون شورای قیمت گذاری در مجلس ایجاد شده و افرادی نسبت به قیمت گذاری اقدام می‌کنند که در این حوزه دست اندرکار هستند.

او در ادامه اضافه کرد: فارس ظرفیت‌های منحصر به فردی دارد و ١١ درصد از تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده  و می‌توان با برنامه ریزی زمینه افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در این استان را فراهم کرد.

به گفته عسکری؛ بروکراسی اداری در فارس عاملی برای عدم توسعه یافتگی در حوزه کشاورزی بوده و دستگاه‌های متولی نتوانسته‌اند همگام با دولت، زمینه از بین بردن موانع را فراهم کنند.

او افزود: دستگاه‌های متولی در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی مدونی برای توسعه اقتصاد کشاورزی داشته باشند تا بتوان با بهره گیری از برنامه هفتم توسعه عاملی برای رشد فعالیت‌های اقتصادی حوزه کشاورزی را فراهم کرد.

عسکری معتقد است که ۴٠ درصد از اشتغال کشور به مشاغل حوزه کشاورزی ارتباط دارند این در حالی است که بانک‌های استان فارس از تکالیف خود برای ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی عقب بوده که این موضوع مصداق ترک فعل مدیران است.

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فارس استان پایلوت برای صادرات محصولات کشاورزی در لایحه بودجه سال آینده قرار داده شده این در حالی است که فارس پیش نیازهای لازم برای صادرات محصولات کشاورزی را ندارد.

او افزود: فارس حتی در زمینه جذب سرمایه گذار نیز نتوانسته اقدامات خوبی انجام دهد.

عسکری تاکید کرد: می‌توان با نقشه راه حوزه کشاورزی و با توجه به نزدیکی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس جایگاه ویژه‌ای در بازارهای هدف کسب کرد. البته در این میان نباید فراموش کرد که پایانه‌های صادراتی فارس نسبت به استان‌های همجوار وضعیت نامناسب تری دارد.

انتهای پیام

کد خبر 9937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =